op de buik in bed (4,5 maand) gevaarlijk??

Sinds een paar dagen kan mijn zoontje (4,5 maand oud) van rug naar buik rollen. Trots als hij is wil hij nu echt niets anders meer als op zijn buik. Als hij wakker is vind ik het geen probleem maar in bed... ik ben doodsbang dat hij stikt.
Is het gevaarlijk om zo'n jonge baby op de buik te laten slapen?
 
Hoi meid,

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar dat is niet echt nodig. Als je kindje zichzelf kan draaien, dan zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen.
En ja als ze   zichzelf kunnen draaien gaan ze toch liggen zoals zij het lekkerst liggen.
Onze meid (inmiddels 16 maanden) slaapt al vanaf week 5 op haar buik. Gewoon omdat ze zo het beste kon slapen. Ze slaapt nu nog altijd op haar buik. In het begin vond ik het ook eng en ging ik ieder kwartier kijken. Maar na een week was ik er eigenlijk helemaal aan gewend.
Lekker laten liggen zou ik zeggen. Ga dan gewoon wat vaker kijken.

Succes ermee!
Groetjes Anninas
 
Hoi hoi,

Ik  stop het slaapzakje van m'n zoontje (nu 7 maanden) strak onder het matras. Vervolgens stop ik 'm heel strak in. Gaat meestal goed. Soms niet, en dan ligt 'ie inderdaad op z'n buik, niets aan de hand.
Maar om eerlijk te zijn, ging ik in het begin ook steeds kijken hoor  
 
Hoi,

Sinds ons mannetje toen ook kon draaien van zijn rug op de buik, is hij ook een buikslaper geworden. In het begin vond ik dit ook best eng. Ging ook vaak even kijken en zorgde dat als we hem in bed stopten dat we zijn slaapzak een stuk onder het matras deden, zodat hij misschien op zijn rug bleef liggen. Maar het hielp allemaal niks. Op het cb zei de kinderarts ook tegen mij, dat we dat ook niet hoefden te doen. Als ze die leeftijd hebben bereikt, zijn de nekspieren vaak al stevig genoeg dat ze goed hun hoofdje kunnen optillen. Dus haar advies was, gewoon lekker op de buik laten slapen, als je kindje daar goed van slaapt. Wel raadde ze me aan, dat als ze ziek zijn, om dan wat vaker in de gaten te houden, want dan kunnen ze wat zwakker zijn.
Inmiddels is ons mannetje bijna 1,5 jaar en slaapt nog steeds op zijn buik. Soms vinden we hem op de meeste onmogelijke manier in bed, maar hij slaapt lekker.
Gewoon lekker laten slapen, zou ik doen.

Liefs marielle
 
hoi
als je erg onzeker blijft zijn er speciale matrasjes
aerosleep die kan je over je bestaande matras leggen met een aerosleep hoeslaken. het voordeel hiervan is als je kindje plat op zijn gezicht ligt kan het nog steeds adem halen door dit systeem.
ons zoontje ligt vanaf dag 1 op dit matras en is ook een buikslaper hierdoor lig ik ook veel rustiger.
het is niet goedkoop 65 euro voor het matrasje en 16 euro voor het hoesje.
bij de meeste baby zaken gewoon verkrijgbaar.
groetjes
jolanda
 
Onze zoon , nu 10 maanden, rolde rond die tijd ook steeds op zijn buik. Heb hem ook alleen maar in zijn eigen slaapzak (zonder deken) in bed gelegd. Ligt nu eigenlijk altijd op zijn buik (of zn knietjes) te slapen. lijkt soms net neergestort, maar hij vindt het zo prettig. Als ze het zelf doen zal het geen probleem zijn, denk ik dan maar.
 
Onze zoon , nu 10 maanden, rolde rond die tijd ook steeds op zijn buik. Heb hem ook alleen maar in zijn eigen slaapzak (zonder deken) in bed gelegd. Ligt nu eigenlijk altijd op zijn buik (of zn knietjes) te slapen. lijkt soms net neergestort, maar hij vindt het zo prettig. Als ze het zelf doen zal het geen probleem zijn, denk ik dan maar.
 
hoi hoi
mijn dochter is nu bijna 12 weken en slaapt al van haar 3 de week op haar buikje
ze wil echt niet op haar rug slapen en gaat gelukkig goed.
we hebben wel alles uit haar bedje gehaald dus er ligt alleen haar lakentje in voor de rest niks
groetjes
 
Terug
Bovenaan