op de buik liggen

Onze dochter van bijna vier maanden vindt het verschrikkelijk om op haar buik te liggen. Zelfs als ik knoopjes moet dicht maken en haar dus op haar buik moet leggen is het huis te klein en krijst ze alles bij elkaar. Als ik haar op haar buik leg om haar nekspieren te oefenen steunt ze ook niet op haar handjes, maar tilt wel haar hoofdje op en draait daarmee. Omdraaien van rug naar buik doet ze ook nog niet. Hoe ver zijn jullie kinderen hiermee en wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hi Michelle, onze zoon vindt het wel leuk op zijn buik (hij is nu 24 weken) maar hij draait niet vanzelf, hij is daar nog niet aan toe denk ik, dus maak je er geen zorgen om als ze dat nog niet doet met 4 maanden.
 
Hoi Michelle,

Onze dochter is vier maanden en vind het ook niet geweldig om op haar buik te liggen. Volgens het CB zou ze nu minstens een kwartier per dag op haar buik liggen, maar daar komt ze bij ons lang niet aan. Een paar minuten vind ze nog acceptabel, maar dan begint ze te huilen. Ik laat het maar zo, op de arm houdt ze haar nekje wel stevig rechtop, dus hiermee ontwikkelt ze ook haar nekspieren wel. Ik blijf haar wel op haar buikje leggen, maar geen kwartier per dag.

Succes
Astrid
 
hallo michelle

mijn zoontje bijna 7 maanden draaid ook nog nie zelf om
ook nog niet aan toe denk ik dan maar komt vanzelf
dus daar moet je je echt niet druk ommaken '
en toen ie 4 maanden was gilde ie alles bij elkaar als ik hem op ze buikje legde vondt ie echt niet leuk
maar dat komt vanzelf wandt als ik het nu doe vindt ie het erg leuk en soms als ie het zat is op ze rug dan leg ik hem op ze buik en dan hebt ie de grootste lol dan kijkt ie leker rondt steunt goed op ze armen

dus echt het komt goed
vele groetjes van een moeder
 
hallo baantje

wat jij beschrijft over je dochter dat komt me bekent voor.
onze dochter deed precies het zelfde.
we hebben haar ook een kwartier laten liggen wat ze op het buro zeiden toen kwamen de buren vragen wat er aan de hand was omdat de kleine zo huilde.
ik heb haar zelf maar niet meer op de buik gelegd en in eens draaide ze zelf op de buik en totn was het weer paniek enzo ,maar gelukkig naar twee dagen haar terug draaien heeft ze het nu ontdekt hoe ze zelf terug komt op der rug.
nu vind ze het niet meer erg en op het buro zeiden ze van zie je wel als je maar geduld hebt en je laat haat haar huilen als je haar op de buik legt voor een kwatier dan went ze er wel aan.
ja ja dat heb ik dus niet gedaan en ze zijn dus te vreden over haar.
ga je eigen gevoel volgen dan komt het wel goed met haar.
ze is nu zes maanden en het drama is weg met aankleden.
groetjes en sterkte een moeder
 
Mijn zoon nu 5 maanden kan sinds 2 dgn omdraaien, vond het ook niet leuk op z'n buik.
Ik legde hem met zijn gezicht naar de spiegel en dan ging het wel. Op het cb hadden ze de tip om een dunhanddoekje op te rollen en onder z'n borst/oksels te leggen voor meer steun. dit heeft ook goed geholpen, misschien heeft jou dochter er ook wat aan.

succes
 
misschien vind ze het wel lekker als ze op haar buik op jou benen ligt.je kunt dan eventueel over haar rugje wrijven. Een spiegel wil ook wel helpen. mijn zoontje vind dat geweldig en praat en lacht dan echt naar zichzelf. Nou was hij ook wel erg vroeg met zijn hoofd ver oprichten (21 dgn.
succes
 
Mijn dochtertje van 4,5 maand vond het tot een paar weken terug ook helemaal niet fijn om op de buik te liggen. Ik heb het wel steeds geprobeerd maar haar weer omgedraaid zodra ze begon te huilen. van de ene op de andere dag vond ze het ineens wel erg leuk en lag te gillen van plezier. Nu is ze erg gefrustreerd omdat ze steeds op de buik wil liggen maar zelf nog niet kan omdraaien. Ook van de buik naar rug lukt nog niet maar dat komt vanzelf.
 
Terug
Bovenaan