Op de buik? Niks aan!

Hoi hoi,

Ik weet dat het belangrijk is dat baby's regelmatig op hun buik liggen om hun nekspiertjes te laten oefenen.. maar.. Senne doet niks als ze op haar buik ligt. Ze legt haar armpjes langs haar lichaam en ligt eventjes tevreden, maar zet het vervolgens op een brullen. Ze vindt er niks aan! Ondanks dat ze best een sterk nekje heeft en over mijn schouder stevig omhoog kijkt en zittend haar hoofdje mooi rechtop houdt, duwt ze zich op haar buik dus niet op. Wat moet je daar nou mee?? Komt dat vanzelf of toch maar op haar buik laten liggen als ze boos wordt?

Groetjes,
Dionne

hoi dionne,

hier precies hetzelfde!!! ik heb wel wat tips gehad van het cb bv met zijn buik op je arm leggen en het hoofdje vrij houden, maar ook daar vind hij niks aan!
Dus ik heb ook echt geen idee!!!

gr Anneke

hallo,
hier precies hetzelfde joany wil ook niet op haar buikje. Maar als ze op haar rugje ligt komt ze wel naar hoog met haar hoofdje . Op het cb zeiden ze tegen   mij dat ze veel moest oefenen elke dag zo'n keer of 5 op haar buik. Ik doe het nu dus op het aankleedkussen dat vindt ze niet zo erg maar ze tilt haar hoofd niet op hoor ze gaat gewoon lekker aan haar armpjes zitten sabbelen.
Ik denk dat het vanzelf wel goed komt.

groetjes,
marike mamma van ian (5) en joany (3m)

Ook mijn zoon vindt op zijn buik niet leuk! De gouden tip kwam van het CB: Leg je baby overdwars op zijn buik op schoot. Je hand op z'n kontje. Je hebt dan meer contact en mijn zoon vindt dit wèl leuk!
succes!

hey, dat herken ik! Senne wil op haar rug ook voortdurend haar hoofdje optillen. Ze zit het liefst lekker rechtop, zodat ze alles kan zien. Volgens mij is dat ook het probleem als ze op haar buik ligt: ze ziet niet genoeg! En ze heeft helaas nog niet door dat ze meer zal zien als ze zich opduwt..

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan