Op de buik of rug rollen..

A

Anoniem

Guest
Met hoeveel maanden draaiden jullie kleintjes op de buik of rug?
Janneke is volgende week 5 maanden. Van de week lag ze op haar buik en toen rolde ze op haar rug. Tot 2x toe. Misschien per ongeluk. En van de rug naar de buik doet ze nog niet. Wel al op de zij.
Het is denk wel heel verschillend, want mijn neefje draaide al met 3 maanden om.

Groetjes Marina

nick ging met 4 maanden van zijn buik naar zijn rug (normaal doen gaan ze eerst van hun rug naar hun buik dan gaan ze huilen want ze kunnen niet terug :d)
na 1 maand kwam hij er achter dat hij ook de andere kant op kon hihihi :d dus ook rond de 5 maanden ging hij beide kanten op

groetjes nathalie en nick

Raaf begint het te leren... hij wil heel graag van rug naar buik draaien, maar dat lukt hem alleen als ik hem een klein beetje help. Hij is nu 3,5 maand.

Het is zo grappig, hij doet het zo knap al en heeft er enorme lol in...

http://www.youtube.com/watch?v=RKu83swe8I4

Hoi Lois is nu bijna 5 maanden en draait vanaf dat ze 4 maanden is van der rug naar der buik, je kan der niet meer neerleggen of hups daar gaat ze, ze was vanaf de geboorte als sterk in der nek enzo..ze kan ook al blijven zitten soms...en van de week zag ik haar terug draaien van der buik naar der rug..als ze op haar buik ligt dan steunt ze heel hoog op der armen , helemaal gestrekt..
en op 1 of andere manier draait ze de hele box door, vind der altijd met de hoofd de andere kant   op al waar ik haar neerleg hahaha..ben heel trots op me vlotte meisje..

gr. bambi
mama van lois 10-07-08

hoi!

Ons mannetje draaide vanaf het begin al terug. Eerst dacht ik dat het toeval was: hij gooide zijn kopje naar een kant toe en daar ging hij. Maar hij is het altijd blijven doen. Heel vreemd. Maar ons mannetje wil dus echt niet op zijn buik liggen. Hij draait meteen terug. Dat deed hij al vanaf zijn geboorte (nou ja, 3 weken erna denk ik, want ik legde hem in de eerste weken niet op zijn buik) Nu is hij 6 maanden, maar ik denk dat hij niet wil draaien. Hij vindt het heel erg dat hij op zijn buik moet liggen. Ik denk zelf dat hij eerder zit dan draait ;-) (zitten kan hij al erg goed!)

Hej,

Linde is 6,5 maand en draait sinds vorige week op haar buik. Ze is ongeveer net zo oud als onze jongens toen zij zich omdraaiden. Ze wordt er nu niet zo boos meer om, maar na een tijdje wordt ze toch moe en dan weet ze ineens niet meer hoe het ook alweer ging! Dus komt mama to the rescue en draait haar om. Dat is dan helemaal niet goed, want ze is dan zó boos, dat ze echt ff getroost moet worden tegen mama aan. Daarna mag ze weer neergelegd worden met knuffel of speen. Tja, zou dat nou meiden gedrag zijn???? Hi,hi, liefs Pippi

Hahaha, nou dat zou best een meidengedrag kunnen zijn hoor. die van mij doen dat ook, maar als mama niet op komt dagen (zoals de tig keer ervoor) pakken ze hun speentje en doen ze maar een dutje. hihihi. ook makkelijk.

groetjes,
Petra

Stef is nu bijna 4.5 maanden en draait nagenoeg op zijn buik. Hij heeft alleen nog niet door hoe hij zijn armpje onder zijn lijfje uit moet halen. Maar hij ligt dan wel helemaal gedraaid.

Tijs draaide vanaf 3 weken van buik naar rug. Doordat hij zo sterk was en het helemaal niet leuk vond om op zijn buik te liggen, had hij het al snel voor elkaar om het gewicht van zijn hoofd te gebruiken om terug te rollen. Hij ging dan eerst naar zijn zij en even later lag hij weer helemaal op zijn rug. Hij was 4 maanden toen hij van rug naar buik draaide en wist toen spontaan niet meer hoe hij terug moest rollen. Met 5 maanden kon hij ook weer terug rollen.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan