op de buik rollen in het ledikantje

A

Anoniem

Guest
Hallo  

Vanmorgen kwam ik bij mijn dochtertje op de slaapkamer en zag ik dan mevrouwtje in de slaapzak boven de dekens op haar buik lag
Dit was de eerste keer dat ze uit haar zelf  op de buik lag maar  toch vind ik dit best wel eng omdat ik er geen kijk op heb en wie weet hoelang ze daar al zo lag
Zijn er meer meiden die hun kindje dit ook doet en zo ja wat hebben jullie hieraan gedaan
Sommigen zeggen ze wel je kindje" vast binden" door de slaapzak en dan onder het matras door maar daar hou ik ook niet van    

Groetjes mij  

Wij vinden Vera ook regelmatig al slapend op haar buik (ze is nu 6,5 maand oud). Ik vertrouw er maar op dat ze haar hoofd gewoon opzij draait. Wat ze tot nu toe ook gewoon doet. Wel hebben wij een Aerosleep-matrasje. Dat is een extra matrasje voor op het gewone matras met lucht erin zodat als ze met haar mond op het matras ligt, ze nog gewoon kan doorademen. Meer uitleg vind je wel op de website van Aerosleep.

Als ik voordat we naar bed gaan nog even bij haar ga kijken en ze ligt op haar buik, dan leg ik haar voor de zekerheid nog wel op haar rug, maar gedurende de nacht draait ze vaak toch weer op haar buik. Een buikslapertje dus....net als haar moeder

Hoi,

ik begrijp je heel goed.
Ik vond het ook altijd eng.
Maar als je kind wakker is, en in de woonkamer bijv. Dan zul je zien dat hij steeds gaat rollen, en dat het hem makkelijk af gaat. Dan krijg je ook gerust gevoel.
Steeds bij hem kijken, en niks in zijn bed leggen.

Ik weet niet meer of het meisje of jongen was, sorry.

Wij hebben ook twee buikslapertjes hier. In het begin vond ik het wel een beetje eng, toen draaide ik ze ook steeds terug, maar het helpt weinig, ze draaien zo weer op de buik. Tijmen (2,5 jr) kan echt alleen maar op z'n buikje slapen. Floor (8mnd) wisselt nog veel tussen buik en rug. Vastbinden vind ik geen optie persoonlijk, dit lijkt me nog gevaarlijker dan buikslapen.
succes ermee!
gr,
Ruth

Als je kindje het hoofdje goed omhoog kan houden is het geen punt hoor. Heel veel kinderen doen het. Niet de slaapzak instoppen hoor, want ze kan echt wel draaien en dan kan ze verstrikt raken in de slaapzak. Da's nog veel enger.

ook hier een buikslaper! We hebben dekens al overdwars liggen, zodat hij steviger ingestopt kan worden, maar zelfs dan struint hij nog z'n hele bed door en ligt hij veelal op z'n buik! Wij kijken voor we naar bedgaan altijd even hoe hij ligt, als hij erg hoog in bed ligt of wat raar op z'n buik, dan draai ik hem terug. Anders laat ik hem lekker liggen. Wij hebben ook aerosleep ertussen liggen en zoonlief ligt altijd met hoofd opzij gedraaid. Kan dus geen kwaad vinden wij.
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan