Op de buik slapen en draaien.

Hey ben ik weer!!

Mijn dochter is nu 5 maanden, en ze kan goed op haar buik draaien.
Is het niet gevaarlijk om op de buik te slapen , met 5 maandjes??
Ze gaat in de combisleeper slapen.
Zijn er meer kindjes met 5 maanden of ouder die al op hun buik of zij slapen??
En gebruiken julie een katoene hoeslaken om het matrs heen, is dit niet gevaarlijk??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla

Hoi Sabina,

wat is "gevaarlijk"?
Men raadt af om een baby op de buik te laten slapen omdat de kans op wiegendood dan groter zou zijn.
Als een baby zichzelf op de buik draait in bed kan je dat in het begin wel ff tegenhouden maar ze zal uiteindelijk dan toch op de buik gaan slapen. Niemand kan jou adviseren of je dat wel of niet moet toestaan. Dit is een keuze die de ouders zelf moeten maken.
Ik heb een katoenen hoeslaken om het matrasje, dat is toch normaal of niet? Ik zou niet weten wat ik er anders overheen zou moeten doen? Op zich "ademt"dat wel genoeg denk ik. Rowin heeft altijd in de baby-sleep geslapen (kussentjes zodat hij op de zij bleef liggen), nu ben ik aan het afbouwen omdat hij begint te draaien en dan vind ik de babysleep niet meer veilig want als hij draait dan kan hij niet meer terug.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

hoi!
Milo is nu 5,5 maand en slaapt vanaf ongeveer twee weken na de geboorte op zijn buik. Tja, het wordt inderdaad afgeraden ivm wiegedood maar de fysiotherapeut hier zegt weer dat het wat betreft de spieren beter is! Ach, bij ons het is of op de buik slapen of helemaal niet slapen dus ik vind 't allemaal wel best, zolang hij maar lekker ligt :) overdag ligt hij altijd op zijn buik, 's avonds ook en 's nachts vindt hij het fijner om op zijn zij of rug te slapen.
Katoen lijkt me prima toch?? Nooit gehoord dat dat niet veilig is.  
liefs Stephanie

Hey.

Hebben julie wel eens gehoord van de Safe T sleep??
Dan liggen ze in een band van klitteband.
Ze kunnen dan niet draaien, en ook niet op de buik.
Ik gebruik het nu al een tijdje.

Heeft hier iemand anders ook ervaring mee??

Tot nu toe zijn er met de Safe T sleep geen ongelukken bekend.
Stichting wiegendood beaamd dit
Kijk maar eens op www.safetsleep.nl voor meer product info.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hey Sabina,

Wij hebben Yoëll nu nog in een bakerzak, maar we hebben deze week ook zo`n safetsleep gehaald op aanraden van onze ostheopaat.....het schijnt een heel goed product te zijn....wij gaan dit weekend uittesten...

Gr. Denise

Hoi,

Op zich is het geen probleem om je kleine op de buik te laten slapen als haar nekspieren maar sterk genoeg zijn om haar hoofdje te kunnen draaien tijdens de slaap.
Heeft je kindje de neiging om op z'n buik te slapen kun je ook een airosleeper kopen. Dit is een luchtdoorlatend "matrasje". Dus zou de kleine met zijn gezicht op het matras liggen kan hij gewoon ademhalen.

Ik heb hem zelf niet maar Evelien77 (ook op dit forum) gebruikt dit en is er erg over te spreken. Misschien haar om meer info vragen..

Succes!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan