Op de buik slapen in slaapzakje

Hoi allemaal, mijn dochter Anne wil alleen maar op haar buik slapen (vanwege onrustige darmen). Maar door die darmen ligt ze de hele tijd te woelen en kruipt ze helemaal naar het einde van haar bedje. Daardoor komt ze steeds bloot te liggen, niet meer onder de dekens, dus ik moet haar de hele tijd weer terug leggen, anders is het te koud. Nou zitten we te denken aan een slaapzakje, zodat ze warm blijft 's nachts. Heeft iemand van jullie ervaring met het slapen op de buik in een slaapzakje? Ik vraag me af of dat wel mogelijk is. Groetjes, Assepoester.

Ja hoor dat kan heel goed.
Wel op de maat letten weet niet hoe oud je kindje is maar onze jochem slaapt sinds vanacht in een slaapzakje hij is woe a.s 4 weken.
Hij ligt in het kleinste slaapzakje (60 cm)
Hij slaapt niet op zijn buikje maar mijn neefje deed niet anders met zijn slaapzak.

sucses ermee

gr louise

Hoi,

Het had mijn eigen topic kunnen zijn!!!

Sinds afgelopen donderdag slaapt Tim in een slaapzakje. Eigenlijk noodgedwongen, omdat hij niet ingebakerd mocht worden ivm zijn vaccinaties. Nu wist ik wel al dat hij graag op zijn buik lag, en toen hij (dit keer dus in zijn slaapzak) weer niet sliep, heb ik hem op zijn buik gelegd. En zo slaapt 'ie uren achter elkaar!

Inderdaad wel goed op de maat letten. Kindjes tot 3 maanden hebben een slaapzak van 60 cm nodig.
V.a. 2 maanden mogen ze ook al in een van 70cm.

Gr Ingrid

Mijn oudste zoontje heeft vanaf de kraamweek in een slaapzakje op zijn buik geslapen.
Wij hadden een slaapzakje 50/62 van de hema en hier ging het heel goed mee.

Succes,
liefs Marina

Ja hoor, mijn jongens zijn alledrie buikslapers en hebben ook gewoon in een slaapzakje geslapen, ook onze dame ligt steeds liever op haar buik, overdag slaapt ze dus op haar buik, de nachten nog op haar rug omdat het dan wel goed gaat!
Idd goed naar de maat kijken, prenatal heeft 60cm, de kleinste van de hema is 68-.. maar ik heb de arm-hoodgaten gemeten en die waren hetzelfde!
Groetjes MJ

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat het toch kan en bij jullie ook allemaal goed gaat. Hoeft mijn dochter het niet meer koud te hebben 's nachts en hoef ik er niet meer steeds uit om haar weer onder de dekens te schuiven. Ga morgen een slaapzakje kopen. Ingrid, goed dat je Tim op zijn buik hebt gelegd en dat hij nu wel lekker slaapt! Groetjes

Terug
Bovenaan