Mijn dochter is een buikslaper en die bakerde ik ook de eerste 3 maanden in.
Pepijn is ook een buikslaper, maar die vind inbakeren dus HELEMAAL niks!! Die ligt te stoeien e.d. Dus niet altijd een optie....
@ Caat, antw op je vraag. Ja dus, Pepijn slaapt overdag en nacht op zijn buik. Hoe ik erachter kwam, hij werd ieder uur wel wakker of kwam bijna niet in slaap. Ja tegen me aan wel, maar niet in bed. Op zijn zij wel eens...
Dus toen legde ik hem een keer op zijn buik. En hij viel direct in slaap. Dat ben ik sindsdien gaan doen. Nog inbakeren geprobeerd, maar zoals beschreven vond hij dat niks. Dus na paar avonden en nachten daarmee worstelen was ik het zat, hem hem uitgepeld, op zijn buik gelegd en hij sliep direct heel de nacht door
Zo heeft hij 's nachts in zijn wieg paar weken naast me gelegen en sinds 4 weken ligt hij lekker op zijn eigen kamer.
Overdag ligt hij in kinderwagen (hij wil niet in zijn bed overdag, ander onderwerp) en om 21.00u naar bed en slaapt hele nacht door op zijn buik.
Begin eens overdag, ik persoonlijk zou niet de box doen, maar kinderwagen. Box is om te spelen.
En als dat goed gaat ook lekker 's nachts. En als je het eng vind, tijdje naast je bed leggen?
Let maar eens op, ze draaien binnen no time zelf het hoofdje. Pepijn was 2 weken toen ik hem op zn buik legde en binnen 3 dagen draaide hij zelf zijn hoofd om. Die eerste drie dagen moest ik het doen zodra hij begon te miepen.
Succes meis
Liefs
Ps zoek maar eens op google over wiegendood en vooral WAAROM ze tot deze conclusie komen. Ik kan namelijk geen recente onderzoeken vinden alleen uit de jaren 80. Ik kan je mijn mening hierover wel geven, maar misschien moet je eens goed lezen.
Ik heb er niet zo'n angst voor. Tuurlijk het kan gebeuren, maar er kan zoveel. Zo hoog is het percentage niet. Percentage overlijden door ongeluk is groter