Op de buik slapen

Hallo meiden,

Even een vraagje aan degene die al kids hebben: heeft er iemand ervaring met buikslapers?

Zoals ik al eerder schreef, heeft Tim (overdag) veel moeite met (in zijn bed) slapen. Als hij op zijn buikje op mijn buik/borst ligt of als hij in de draagdoek zit, slaapt hij uren aan een stuk. Ook in de wandelwagen slaapt hij, zolang ik blijf lopen. Maar verder.......pffffffffff..........vanmorgen was hij doodmoe en ben ik 1,5 uur in de weer geweest om hem aan het slapen te krijgen. Maar iedere keer was het weer huilen en maaien met zijn armen. Uiteindelijk viel hij bij mij weer zowat in slaap en heb ik hem (ik weet het: fout!) in een soort van wanhoopspoging zo op zijn buik in bed gelegd. En hij sliep gewoon verder......Helaas duurde dat niet lang, maar dat kwam omdat het bijna etenstijd voor hem was. Nu heeft ie een fles gehad, is 'ie met mij onder de douche geweest en hebben we hem op bed gelegd. Gewoon weer op zijn rug geprobeerd, maar het was weer alleen maar huilen. Dus hem op zijn buik gelegd, was 'ie meteen stil. En nu slaapt ie al een uur! Mijn man zit er bij, want ja, op de buik slapen mag natuurlijk eigenlijk niet ivm de gevaren voor wiegendood. Vind dit zooooooo lastig, mijn verstand zegt me dat ie niet op zijn buik mag slapen, maar ja, mijn gevoel zegt wat anders omdat ik gewoon zie hoe fijn hij het vindt en dat hij zo wel slaapt.

Dinsdag heb ik die afspraak op het cb over inbakeren, hopelijk gaat dat de oplossing zijn voor Tim.

gr Ingrid

Heb je ook al geprobeerd hem m'n te bakeren en dan op z'n rugje slapen?
Fedde slaapt veel ingebakerd, nu overdag niet meer , maar 's nachts wel omdat hij druk met z'n handen was.

Verder heb ik geen ervaring met buikslapen.
Kan me voorstellen dat het voor jou ook erg vermoeiend is!

Onze 1e was ook een echte buikslaper. Toen hij net geboren was moest hij op zijn rug en zij slapen, maar op de een of andere manier kon hij al vrij vroeg doordraaien en eindigde dus uitzichzelf op zijn buik met zijn knietjes opgetrokken eronder...Ik scheen ook altijd zo te hebben geslapen en mijn zoon en ik hebben er niks aan overgehouden!!

Ook ik kreeg te horen dat het niet verstandig is om je kind zo te laten slapen, maar wat doe je er aan als het zelf zo gaat liggen?? Wij zijn er eigenlijk nooit bij gebleven wel extra wezen kijken en goed luisteren naar de babyfoon. Als je er niet prettig bij voelt zul je dus opzoek moeten misschien naar een andere oplossing, maar zoals ik al zei...hier is er niks mis gegaan gelukkig.

Suc6 en anders is misschien inbakeren ook een idee, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Tja als het een buikslaper is dan zul je denk ik niet veel anders kunnen dan eraan toegeven.
Kan hij zijn hoofdje al wel goed lichten?
Wanneer ie dat kan is er inprinciepe niets aan de hand!
Weetje ga maar eens op google want er staan nergens wetenschappelijke stukken die voor 100% aantonen dat op de buikslapen wiegendood veroorzaakt enz!
Op het babyforum mamaclub dec 2010 praat reneke mee en die heeft geloof ik ook een buikslaper.
Misschien kun je met haar ervaringen uitwisselen.
Wat ik toen gelezen heb was die van haar ook vroeg met op de buik slapen net als jullie Tim.
Misschien een babyfoon met camera dat dat rust geeft hoef je er niet naast te gaan zitten.
En verder volg je gevoel, je kunt hem wel inbakeren maarja wij gaan ook niet op onze rug liggen als dat niet lekker ligt..................

Sucses ermee

liefs Louise

hallo,
ik heb hier een buikslaper.
als ze darmkrampjes heeft ligt ze gewoon op haar buik.
ook al leggen we haar op de rug en gaan haar bij de volgende voeding halen ligt ze alweer op de buik.
ze is motorisch eigenlijk veel te sterk want we hoeven ook haar hoofdje niet te ondersteunen.
ze draait zelf haar hoofd in haar slaap.

als je het niet vertrouwt om hem op de buik te laten slapen ga dan gewoon een paar keer kijken ;)

Hoi,
Ik heb drie buikslapers, onze dame tot nu toe niet!
Als je kindje echt een buikslaper is zal het lastig blijven om ze op de rug te laten slapen, vaak gaan die kindjes goed doorslapen als ze zichzelf op de buik kunnen draaien, dat duurd dus nog wel even!
Ondanks dat de rug het advies is, is op je rug slapen eigenlijk heel onnatuurlijk, zeker voor een baby, op de buik liggen ze namelijk veel meer in de houding die ze in de baarmoeder al hadden!!
Ook ik vond het in het begin moeilijk, maar een kindje dat rustig slaapt heeft ook weer minder kans op wiegendood, dus voor mij was het uiteindelijk de keus voor mij en mn kind de rust te laten nemen!
Liefs MJ

Terug
Bovenaan