op de buik

ik vind het eng om mijn dochtertje van 3,5 maanden op haar buik te leggen.
in het ziekenhuis mocht ze het helemaal niet en is het dus ook niet gewend.
ik moet haar nu van het cb op haar buik gaan legen om zo de nekspeieren te ontwikkelen.

hoe ga ik dit aanpakken.
graag tips

gr linda

Hoi Linda,

Ik las net jouw verhaal bij 'Begin 2006 moeders'. Welkom op de site. Je hebt al aardig wat meegemaakt met jouw kleine meid. Misschien dat je het eerst nog even bij de arts in het ziekenhuis kan navragen als je twijfelt of het wel/niet goed voor haar is. Op zich moeten onze kleintjes natuurlijk wel goede nekspieren krijgen.

Ik ben gewoon begonnen door haar tijdens het aankleden op de commode steeds even op haar buikje te leggen als ik knoopjes aan de achterkant dicht maakte ofzo. Na een tijdje legde ik haar gewoon in de box even op haar buik en liet haar dan iets langer liggen. Gewoon kort beginnen en steeds ietsje langer. Wat helpt is, als jij tegendruk geeft door  jouw hand  op haar billetjes te leggen. Dan kunnen ze zich beter strekken. Ondertussen riep ik heel blij 'goed zo, oh wat knap' en nog veel meer en daar werd ze heel blij van en dan voelt ze zich heel trots dat ze het kan.

Heel veel succes met jouw meisje en gewoon oefenen.

Groetjes,
Lies

Je kunt ook een opgerolde handdoek onder haar okseltjes leggen. Daardoor wordt op de buik liggen makkelijker.
En inderdaad eerst heel even op de buik leggen, net zo lang tot ze het niet meer leuk vindt. De kinderfysiotherapeut had het over 6 keer per dag, zolang als de baby het leuk vind.
En als je er bij blijft kan er volgens mij niks gebeuren.
Mijn dochter vond op de buik liggen eerst ook niks aan. En nu draait ze op de buik en blijft zo 10 minuten zo liggen/opdrukken.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november2005

Terug
Bovenaan