Op de echo niks te zien, maar van de gyn toch opnieuw testen???

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb anderhalve week gelden mijn tweede miskraam gehad. Althans, ik had meerdere dagen ruim bloedvewrlies, hoewel ik vrijwel geen buikpijn heb gehad.

Vandaag mocht ik voor controle naar de gyn. (vanwege complicaties bij mijn vorige miskraam)
Hij heeft een echo gemaakt en zei dat de baarmoeder er schoon en leeg uitzag.
Toh wil hij dat ik morgen urine wegbreng voor een zwangerschapstest.

Maar zegt die echo niet genoeg?
Kan ik dan toch nog zwanger zijn of vermoedt hij iets anders????
Moet ik toch nog hoop hebben????

Wie kan mij helpen?

Liefs jojo

Ik kan je niet helpen meis... snap ook niet dat al doktoren niet uitleggen wat ze bedoelen en wat ze willen weten, wij zijn toch geen dokter!  (heb je wel gevraagd wat hij wil gaan doen of wat hij nu wil weten met die urine?) Ik vind het hard om te zeggen maar als hij wil weten of je nog zwanger bent zou ik ook zeggen dat die echo genoeg is. Er was tenslotte niets meer te zien.

Dus je moet nu weer wachten, vreselijk he. Sterkte meis en hou ons op de hoogte!

Miranda

Hallo Jojo,

Jeetje wat erg voor je zeg! Zelf heb ik 1 x een miskraam gehad vorig jaar.
Mijn baarmoeder was toen ook al helemaal  "schoon" maar ze vroeg me wel thuis (voor de zekerheid) nog een test te doen.

Dit heb ik gedaan en deze was inderdaad negatief.
Waarom ze willen dat je nogmaals een test doet is mij ook niet helemaal duidelijk.
Misschien toch om te kijken of echt alles schoon is?
Vond het wel heel pijnlijk om weer een test te doen waarvan ik bij voorbaat al wist dat deze negatief zou zijn.

Wens je heel veel sterkte!

Liefs Nenss

Hoi,

Ik denk dat jij voor de zekerheid nog even test of de zwangerschap helemaal correct geëindigd is. Ik heb ook een miskraam gehad vorige zomer, echter had toevallig wel een positieve test (na de miskraam/menstruatie). Dit (een positieve test) heeft 4 weken geduurd en ze houden het dan wel in de gaten ivm BBM zwangerschap (op zich zeldzaam overigens). Bij mij was ook niets op de echo te zien (ondanks de positieve testen), echter het hormoon HCG moet wel uit je bloed zijn. Ik denk een kwestie van zekerheid dus.

Gr,
Maria

Hoi

Bedankt voor jullie fijne reacties.
Zoals ik al verwacht had, was de test inderdaad negatief.
Gelukkig hebben we duidelijkheid en kunnen we nu verder.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg ik altijd. Al is dat soms wel lastig.

Maar goed, bij de pakken neer zitten heeft ook geen zin. Dus gaan we er gewoon weer voor.
Na mijn slechte ervaring bij mijn eerste miskraam (twee curettages) viel deze keer me vreselijk mee. Natuurlijk wel weer een teleurstelling, maar mijn lichaam kon het helemaal zelf en ik heb vrijwel geen pijn gehad. Zo kan het dus ook.

Drie maal is scheepsrecht, moet ik maar denken.

Nou laten we maar voor elkaar duimen!!!!!!

Succes!

Liefs jojo

Terug
Bovenaan