op de fiets/in buggy

Hallo,

weet iemand wanneer een baby in een buggy mag en wanneer hij op de fiets meekan?
Ik weet dat hij dan moet kunnen zitten, maar ik zou het graag ongeveer weten.
Een buggy kan natuurlijk ook in ligstand, maar is dat niet slecht omdat er geen schokdemping in zit?

Mijn zoontje is bijna 4 maanden.
 
Op de fiets mag pas vanaf 9 maanden hoor als ze stevig kunnen zitten, als je dit eerder doet, kan je je kindje ernstig letsel toebrengen aan het nekje en hoofdje, dat is gewoon nog niet stevig genoeg en in de buggy weet ik niet precies, mijn dochter is nu 6 maanden en zit sinds 3 weken in de buggy omdat ze uit haar kinderwagenbak is gegroeid. Het ligt ook aan de vering van de buggy of het kan en er dan nog niet al te lang mee gaan rijden want zolang ze nog niet echt zitten is het best wel belastend voor het ruggetje,zolang je kindje nog geen "commentaar"geeft als het in de kindewagen ligt, gewoon blijven doen totdat je echt merkt dat hij/zij niet meer wil of niet meer past.

Succes
 
Ik heb mijn dochtertje al met 3,5 mnd in de biggy gezet. Ze was te groot voor de reiswieg. Ik heb de zitting iets opgevuld met een handdoek. Al zeggen vele: dat mag niet. In ligstand kan het wel, maar neem geen keienweggetje wat heel erg hobbelt.
Fiets: als ze inderdaad zelfstandig kunnen zitten. Mijn dochtertje kon dat al bij 6 mnd. Het ruggetje moet goed stevig zijn. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd. Ze is nu inmiddels 9 mnd. Ik vind het een beetje te koud voor haar.
Succes.
 
Fietsen echt pas met 9 maanden, ook al lijkt het of ze eerder stevig zitten. Ze moeten dan namelijk klappen (hobbels) kunnen opvangen. De zitstand van de wagen eigenlijk met 6 maanden. En een simpele buggy (zo'n licht vouwding) zou ik ook pas met 9 maanden aan beginnen.
 
In de wandelwagen met luchtbanden kan het al vrij snel, als je tenminste een stand hebt waarin ze bijna plat liggen.
In de buggy pas later, bij Prenatal kreeg ik het advies om te wachten tot een maand of 7.

En op de fiets: nooit doen voor 9 maanden zoals al gezegd werd! Ik weet niet of het op dit forum was, maar ik heb eens een verhaal gelezen van een moeder die haar kindje met 6 maanden op de fiets had meegenomen. Ze dacht dat hij in slaap was gevallen, maar hij bleek dood te zijn omdat zijn rug het niet hield.... Zulke gruweldingen wil je toch zien te vookomen!!!!!
 
Terug
Bovenaan