op de fiets

Hallo allemaal,
Hoe oud moet een kindje zijn om mee te kunnen op de fiets? En wat is de veiligste manier?
Voordat ik me ga verdiepen in allerlei tips en tests wil ik liever eerst wat ervaringen van collega-moeders horen.
Alvast bedankt!

Liefs, el.
 



Hallo,

Je kindje moet goed kunnen zitten wil je het mee kunnen nemen op de fiets.
En meestal is dat vanaf een maand of 9 misschien een beetje eerder of later.
Maar vaak is het zo als je eerder op de fiets gaat met zo'n kleintje dan kunnen ze nog niet goed tegen alle hobbels e.d. Ze kunnen  dan geen weerstand bieden.

Hopelijk heb je hier wat aan dit is mij ook verteld toen ik voor het eerst met mijn zoontje (nu 16 en halve maand) op de fiets wilde gaan.

Groetjes en sterkte

Mammajesse
 
Als je kindje stevig zit, dus ook niet echt meer omvalt, dan kun je op de fiets.
Dus, dat kan inderdaad voor de één al met 7 of 8 maanden zijn, en voor de ander met 9 of 10 maanden.
Ik ben gaan fietsen met mijn zoontje heb het niet opgebouwd ofzo. Gewoon gefietst naar het centrum van de stad.
 
Hoi,

Ik zou wel oppassen als je pas gaat fietsen met je kindje. Stevig zitten is 1 ding, maar op de fiets ga je door allerlei hobbels enzo, je kindje word dan gauw moe en kan zijn ruggetje dan slechter rechtop houden. Ik zou met kleine stukjes beginnen.

Onze kinderen gingen vanaf de geboorte in de fietskar, gewoon in de maxi-cosi. Heel veilig. Onze dochter (nu 4) is er zelfs een keer mee over de kop gegaan, ze sliep gewoon verder.......
 
Hoi,
Het is al gezegd door de andere moeders. Het kind moet goed zelfstandig kunnen zitten. En er zijn verschillende soorten stoeltjes.
In het begin zitten ze meestal voor in een stoeltje aan het stuur. Ikzelf heb bokbike-mini en ben er zeer tevreden. Bobike is ook uitgeroepen tot product van 2006 (zie site bobike.nl)
Ik heb ook een bobike-maxi voor achterop voor mijn andere kind
 
Terug
Bovenaan