op de fiets

A

Anoniem

Guest
luke is van 08-03 is dus iets ouder als 8 maanden hij kan al goed zelf zitten en staan zou ik hem al kleine stukjes op de fiets mee kunnen nemen heb een bobike zitje voor voor op gekocht .zouden jullie wachten tot echt 9 maanden of gewoon als ze goed kunnen zitten   ik wil wel graag weer gaan fietsen maar tweivel.
groetjes alexandra
luke is trouwens ook bel stevig hij weegt 10.100 en is 75 cm

Marit gaat al sinds zes maanden mee op de fiets.
Sommige mensen zeggen dat ze pas vanaf negen maanden op de fiets meemogen, andere vanaf zes. We hebben het gewoon geprobeerd. Ze zat fier rechtop, te genieten!
Ze vind het geweldig op de fiets, een groot feest. Dus ik zou zeggen, gewoon doen! Lekker warm aankleden en gaan!

Groetjes Hanneke

Ik zou er erg voorzichtig mee zijn, die ene maand kun je ook nog toch ook nog wel wachten. Hier in omgeving is helaas niet zo lang geleden een kindje overleden dat te vroeg op de fiets meeging: haar nekje was gebroken (ze hing al een tijdje met haar hoofdje naar voren, ouders dachten dat ze sliep...) KDV's hier (rond nijmegen) waarschuwen hier echt voor!!
Wil je niet overstuur maken, maar ik denk dan die 9maanden regel/ advies is er niet voor niets, je kan er halve maand eerder mee beginnen, maar het spierstelsel van je kleintje is veel eerder niet geschikt om de klappen op te vangen die je op de fiets meekrijgt.
En eerlijk, sinds wij met ons zoontje fietsen, ben ik me ineens zo bewust van alle kuilen en hobbels op de wegen waar ik al jaren fiets!!
Groetjes, mira sinds 02-01 mama van jaap

hier ook vanaf 6 maanden, maar toen kon hij al zelfstandig zitten en zijn nekje is vanaf de eerste week al vrij sterk... dus gewoon kijken naar je kind lijkt me toch?

grt suuz

Hoi

Ik breek even in op jullie forum zelf kom ik van het zomer 2007 forum.
mijn zoon is ondertussen alweer 8 jaar oud,maar toen hij nog een baby was kon hij met 4 maand goed los zitten.
Vanaf ongeveer een maand of 5 ging hij mee op de fiets.Ideaal!!!

Mijn dochtertje is nu een half jaar oud en wil nog helemaal niet los zitten.Dus ook niet fietsen.Jammer hoor>

Ik zou zeggen ga gewoon op je eigen gevoel af.
En anders probeer je het toch met eeen klein stukje.
Het is echt heel lekker om er weer eens op een andere manier uit te zijn.

Groetjes Jessica

mijn zoontje gaat sinds hij 7 en een halve maand is mee op de fiets, hij kon zitten vanaf 6 maandjes en vanaf zeven maandjes zat hij echt stevig

Terug
Bovenaan