Op de fiets

A

Anoniem

Guest
Hello mammakes,

Kan iemand mij vertellen wanneer ik met Thijn mag gaan fietsen?
Ik ga zaterdag een fietsstoeltje kopen. Wil zo graag met Thijn gaan fietsen..
Weten jullie ook hoelang dat dan mag?
Thijn kan al wel zitten maar nog niet zelfstandig.
Hij is van 28 december.

Groetjes en thanks alvast

Bianca

Goedemorgen,

Ik heb gelezen dat dat pas mag met 10 maanden omdat dan het ruggenstelsel stevig genoeg zou moeten zijn voor de schokken op de fiets.

Je kleintje moet ook zowiezo zelfstandig kunnen zitten.

Gr happy woman

hoi hoi

zo ver ik het weet mag het als ze goed zelfstandig kunnen zitten.
ik fiets sinds ongeveer 3 weken met linsey. ze is nu bijna 9 maanden (morgen bedenk ik me nu)
linsey zit al zelfstandig vanaf dat ze 6 maanden jong was. en ik fiets wel korte stukjes met haar. ongeveer 10 minuten en dan gaan we ergens koffie drinken en dan weer terug.
ze vind het echt heerlijk en praat tegen iedereen die ze tegen komt hahaha

groetjes danielle

hoi,

ik wil van de week ook voor het eerst gaan fietsen, hij kon al wel
zelfstandig zitten, maar niet zelf van lig naar zit, dat kan hij nu
wel, dus volgens mij is het dan geen probleem meer, hij is nu 8,5 maand.

groetjes susanne

Zo zie je maar iedereen doet het weer anders en de 1 zegt met 10 mnd en de ander met 9 mnd(heb ik wel eens gehoort)Julia hiero die zit wel maar dan met der benen wijd en dan met der handjes steunt ze...is dat al zelfstandig zitten?Ze is nu 7,5 mnd.Ik wacht gewoon tot 9 mnd tenzij ze heel goed kan zitten al voor die tijd!Ik ga nog wel es fietsen met de draagzak....vind ze ook heerlijk alleen met dit warme weer doe ik het niet want dat is voor mij te warm!Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een vrouw die ging fietsen met der kindje van 7 mnd en die dacht dat ze in slaap was gevallen onder het fietsen....kwam ze thuis was het kindje overleden, ze sliep dus niet.....omdat het ruggetje dus nog helemaal niet goed was.Vreselijk lijkt me dat, denk je even lkkr te gaan fietsen!Ik wacht dus nog wel even.....

xxx

Er staat geen leeftijd voor. Het gaat erom dat je kindje alleen kan gaan zitten en dan bedoel ik dus vanuit lig- naar zitstand.
En ook dan is het belangrijk om het op te bouwen.
Hier voorlopig nog niet op de fiets, ook als ik ze neerzet, valt ze nog om.
Sil

Ik heb vandaag een fietsstoeltje gekocht! En vanavond op m'n fiets gemonteerd (zadel lager zodat ik nu met m'n voeten bij de grond kan en het zadel kon ook noet iets naar achter zodat ik zelf iets meer ruimte heb).
Kan niet wacht om morgen te testen (heel klein stukje natuurlijk)

Hannah (ca 8,5 maand oud) kan nu ruim een maand los zitten en ze zit ook echt al heel stevig. Zelf gaan zitten kan ze nog niet, maar ik denk dat af en toe een klein stukje geen kwaad meer kan. In de kinderwagen hobbelt het ook behoorlijk.

Lange fietstochten zal ik voorlopig nog niet met haar maken, maar even een boodschapje doen (max 10 min fietsen) lijkt me al heerlijk. Eindelijk worden we wat mobieler...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Joran gaat zelf al een maand zitten en we zijn nu geloof ik bijna twee weken met hem aan het fietsen. Joran vindt het echt heerlijk en wij natuurlijk ook. We doen het wel heel rustig aan en doen alleen kleine stukjes. Moet er niet aan denken dat hij problemen krijgt met zijn ruggetje anders. Maar zo stoer joh!!!

Terug
Bovenaan