op de handjes sabbelen

Onze kleine sabbelt heel erg veel op zijn vuistjes.
hij wil het liefst zijn hele vuist in zijn mond proppen!
hij wordt er soms boos/verdrietig van!
hij heeft de fles net gehad en dan begint het...dus het is niet dat hij honger heef.. en als ik de speen pak.. dan hoeft hij die niet..
maar doet daarna gelijk weer zijn vuistje in zijn mond!
ik kan geen tandjes ontdekken??!

geprobeerd om hem te laten bijten op een bijtring.. hier bijt ie als een gek op!
zouden het dan toch de tandjes zijn die door komen?
hij is 3 maanden.

gr maaike
 
Timo is nu bijna 4 maanden en heeft zijn vuistjes ook ontdekt. Echt schattig, vooral omdat hij nog niet doorheeft dat hij toch zelf zijn handjes weghaalt als hij zijn armen beweegd. Hij wordt dan ook soms verdrietig, vooral als hij in bed ligt.
Ze gaan steeds meer dingen ontdekken met hun mond.
Ik denk niet dat het tandjes zijn, maar gewoon een nieuwe stap in zijn ontwikkeling.

Groetjes Rianne
 
hier ook een boze dame hoor maaike!
ook geen tandjes te zien maar wel geconstateerd bij het cb!
ze is 3 maart geboren dus nog maar 2,5 maand.
de bijtring vind ze echt geweldig als hij maar niet te koud is!!
als ze op haar buik in de box ligt heeft ze altijd haar vuistje in der mond. op haar rug lukt het wel maar dan word ze echt boos en krijst ze alles bij elkaar!!
 
idd een fase. hier ook al een tijd dat alles in zijn mond verdwijnt en kwijlen als een malle.
maar geen tandjes te bekenen...
Het is ook een teken dat ze snel toe zijn aan lepeltjes eten.
Ik ben hierdoor met 3,5 maand begonnen met rijstebloempapje eerst met 30cc melk en toen 60 cc en nu 100 cc. en dan 4 schepjes rijstebloem. Luuk vindt het heerlijk en de andere hapjes ben ik begonnen toen hij bijna 4 maanden was en dat gaat ook goed. Sommige kids zijn er gewoon snel aan toe!
succes
 
die van ons drinkt nu 150cc + 5 schepjes.. en dan 2 schepjes rijstebloem..
hopelijk is dat genoeg.. moet nog ff maar ff op het pak kijken wat er in hoort...

bedankt voor jullie reacties!!

gr maaike
 
Hier ook met 3,5 maand begonnen met hapjes en papfles. Ene dag (een beetje) hapje en andere dag pap. Hij was er echt aan toe en vindt het heerlijk, na de eerste hap dan. Daarna gaat ie met het hoofdje zelf richting de lepel om verder te sabbelen.

Ik zal dus zeggen: Veel happlezier
 
Terug
Bovenaan