OP DE LIJST VOOR IVF MET NOG 2 IUI'S OP DE TELLER

Hoi Meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij. Vanochtend hadden we een afspraak met de gyneacoloog omdat we weer een hele lijst vragen hadden verzameld. We hebben haar onze twijfels over IUI voorgelegd en nog wat vragen gesteld.

Om een lang verhaal kort te maken.......we zijn per vandaag op de wachtlijst IVF geplaatst. Normaal gesproken kom je hier pas op na je laatste IUI en we hebben er nog 2 te gaan maar ze was ons gewillig dus wij komen er nu op en kunnen in de tussentijd nog die 2 IUI's proberen.
Ze kon ook niet verklaren hoe het kan dat we in december 2004 op de natuurlijke manier zijn zwanger geraakt en nu bijna een jaar later ondanks 4 IUI's en goede timing van onze kant buiten de IUI's er nog geen resultaat is. Ze gaf ook aan dat zwanger worden van zoveel factoren afhankelijk is en dat ze lang niet alles weten. Omdat we lichamelijk toch wel het een en ander mankeren (slecht zaad,  1 dichte eileider, oorlogsslijm)    stelde ze voor om dan vast aan IVF te gaan denken maar in de tussentijd de IUI's nog wel af te maken voor het geval dat het per ongeluk toch lukt.

Als de IUI niet lukt (en dat verwachten wij)  dan krijgen we in maart een oproep voor het IVF gesprek en hebben we in april de 1e IVF. Als ik nu bedenk dat het oktober is en we in februari 3 jaar met de pil zijn gestopt dan wordt ik helemaal gek. In april wordt ik 32 en dat voelt ook niet echt lekker moet ik zeggen.
Weet niet zo goed of dit nu goed of slecht nieuws is...      

Lfs inge

Hoi Inge,

het is zowel goed nieuws als slecht nieuws natuurlijk had je liever wat anders gehoord maar voor hetzelfde geld lukt het toch nog met IUI. maar je weet nu in iedergeval waar je aantoe bent want je weet dat je dan in april IVF gaat proberen ze had ook kunnen zeggen je mag op de lijst van IVF maar wanneer je je eerste behandeling krijgt dat moet je maar afwachten want dat kunnen wij niet zeggen. Mijn schoonzuster kwam alleen maar nog in aanmerking voor icsi en in nederland moest ze ook op een lijst maar wanneer ze dan haar eerste behandeling dan kreeg dat wisten ze niet dat kon wel uitlopen tot een jaar dus kreeg ze het voor elkaar om de eitjes in Rotterdam te laten prikken en mijn zwager kreeg   toen een speciale heuptas om zijn buik en die is toen gelijk naar Belgie gereden om ze daar te laten bevruchten daar gaat het allemaal veel sneller hij kon toen met een man meerijden die ook de eitjes naar Belgie voor bevruchting moest brengen en die kregen IVF dus misschien kan je eens informeren of je het in Belgie mag laten doen en wat daar de wachttijden zijn.

Veel succes in ieder geval met de laatste 2 IUI's ik zal voor je duimen en hoop dat het zo alsnog lukt.

groetjes linda

Hee Inge,

Ik liet al een berichtje voor je achter, maar zie nu dat je al een gesprek hebt gehad met de gyn.

Dit is goed nieuws hoor! Niet twijfelen meisje.

Toch super dat ze je nu al op de wachtlijst hebben gezet. Dan weet je in ieder geval dat het zh verder geen tijd verloren meer laat gaan. En in de tussenliggende periode gaan we gewoon hopen, duimen en bidden dat die hele wachtlijst niet meer nodig is en dat de iui's nu eindelijk hun werk gaan doen.

liefs, Gonnie

Hoi Inge,

Wat toevallig. Wij gaan deze maand de 3e iui poging in en ik heb gister het er met de fert.arts er over gehad. Bij ons doen ze ons na de 3e mislukte iui poging op de wachtlijst zetten. ze zijn nu aan het plannen voor volgend jaar maart. Maar je moet de moed nog niet laten zakken. Je weet nooit. (ik weet het, het is moeilijk. Ze hebben ons vorig jaar mei gezegd dat we met hun hulp hoogstwaarschijnlijk wel binnen het jaar zwanger zouden worden. Nou nog steeds niets dus.)

Groetjes Naatje

Hey Ing,

Laat hier toch ook maar een berichtje voor je achter, ik vind het toch heel erg positief dat je alvast op de ivf lijst mag. Dat scheelt toch twee maanden, en voordat je het weet is het april 2006 en misschien vallen er nog mensen uit, omdat ze opeens spontaan zwanger zijn geworden, en ben je sneller aan de beurt dan je denkt, en wie weet gaat het gewoon voor die tijd wel lukken met iui, of raak je spontaan zwanger, alles kan. Ik blijf heel positief voor jullie denken, en ik spreek je weer heel erg snel.

liefs Mickey

He hoi!

We hadden elkaar natuurlijk al gesproken maar bij deze hier ook nog een berichtje!

JIj hebt helemaal geen IVF nodig, wij gaan gewoon gezellig aankomende maand zwanger worden, met IUI, meer hebben we niet nodig!

Laat de moed nog even niet zakken he!

En anders tot straks in de wachtkamer, dan gaan we denk ik zo ongeveer samen op!

Het is fijn dat we op de wachtlijst staan/ komen, maar er is nog hoop op een spontane/ bijna spontane zwangerschap, we hebben nog even de tijd (de wachttijd)

Knuffels

Cynthia

Hoi Inge,

dat is goed nieuws, dat ze je er nu toch al op gezet hebben, dan hoef je in ieder geval niet alsnog op als de andere 2 iui's ook niet lukken, maar daar gaan we toch niet vanuit.
Ik zeg altijd maar zo, nieuwe ronde zijn nieuwe kansen en wie weet, lukt 1 van de 2 pogingen wel en anders heb je de IVF achter de hand.
Ik  voor je.

Gr. Alice

THANX meiden! Jullie berichten doen me weer goed zoals gewoonlijk!!
Ik heb echt heel sterk het idee dat die IUI niet aanslaat omdat er bij mij weer iets dichtzit. (die ene eileider die nog open was)
Het idee dat als dit niet lukt we nog tot april moeten wachten op de IVF valt nog steeds zwaar maar het is niet anders.
Ik ga er maar niet teveel aan denken!

lfs inge

Terug
Bovenaan