op de valreep nog vocht

A

Anoniem

Guest
Hoe staat het met jullie, houden jullie veel vocht vast?

Bij Max had ik het al vanaf 24 weken maar dit keer was ik compleet vochtvrij tot gisteravond. Ik zag het aan mijn enkels, maar erg is het niet en pijn doet het ook niet dus ik mag niet klagen. Maar ik vond het wel grappig dat ik het op de valreep toch nog kreeg. Als mijn keizersnee doorgaat woensdag dan heb ik er maar 3 dagen last   van gehad deze zwangerschap haha.

Ik hou volgens mij nog steeds geen vocht vast, maar ben wel enorm aangekomen :)

Begin sinds deze week vocht vast te houden. Voornamelijk in mijn vingers. Soms doet het gewoon pijn. 's Nachts tintelen mijn vingers af en toe van het vocht wat erin zit. Mijn enkels zijn vandaag ook opgezwollen maar ik heb dan ook 4 uur in de auto gezeten, denk dat het daarmee te maken heeft.

Groetjes Nathalie

had dat met mijn vorige zwangerschap, de laatste week hield ik ineens vocht vast...maar nu heb ik er al 3 maanden last van.Helaas voelt het ook niet prettig....

al vanaf 25 weken ben ik een oilfantje zonder enkels of voetvorm :p

brandnetel thee drinken beperkt het wel iets...

Gistermiddag en avond was het bij mij goed zichtbaar in mn enkels en tenen. Lelijk man... maar ja.

De docente van zwangerschapsgym heeft ons wel massagetechnieken geleerd om je lymfe klieren in je voeten te stimuleren waardoor het vocht weer kan worden afgevoerd. Dat heb ik dus gisteravond geprobeerd, daarna lekker gaan liggen en vandaag passen mn slippers weer gewoon, maar of het voor lange duur is weet ik niet hoor....

Groetjes, Mirjam

was het maar alleen maar lelijk :p

Ik kan amper op mijn voeten staan, ze slaan dan wit uit en lijkt of ze te strak gaan staan, bovendien heb ik ontstekingen bij mijn tenen omdat die al wekenlang geen daglicht gezien hebben, geloof me lelijk is het probleem niet haha

Heb er gelukkig geen last van, bij de eerste ook niet. Maar dat komt volgens mij omdat het hier winter is. Tis niet echt koud, graadje of 12, maar ik denk toch dat zoiets ook veel seizoensgebonden is. Onze dochter is in juni geboren, das hier winter en 1 september begint hier oficieel de lente. Dus nummertje 2 wordt een lente baby.
Veel sterkte allemaal, want het lijkt me geen pretje.

Miriam (38+2)

Terug
Bovenaan