Op de valreep.. verzekering :-)

<p style="text-align: left;">Nu ik net op het laatst van het jaar een positieve test heb gehad toch nog even aan het kijken naar de zorgverzekering. Is er nog iets bijzonders waar je niet snel aan denkt waar je op moet letten?</p><p> </p><p>Heb nu gekeken:</p><p>- hoeveel kraamzorg er wordt vergoed.<br />- wat er gedekt wordt qua bevallen in een geboortecentrum zonder medische indicatie</p><p>- verloskundige</p><p> </p><p>Mis ik iets? </p>

Ik weet dat ik borstvoeding wil geven via de fles dus ik heb ook gekeken naar een gedeeltelijke vergoeding van een kolf en ik wil een cursus volgen. Ik had alles op papier gezet en als ik alleen al beval in het ziekenhuis zonder medische indicatie, dan heb ik het er allang uit. Maar de belangrijkste punten heb je iig al

Ik heb ook precies de punten uitgeplozen die jij opnoemt en daar mijn aanvullende verzekering op uitgekozen. Wat Susanna zegt is voor mij trouwens ook nog wel eens de moeite waard om naar te kijken met die borstvoeding. Daar had ik nog niet aan gedacht. Thnx haha! 

Als je pijnstillers neemt bij de bevalling is het al medische indicatie. Ik has uitgerekent voor de bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie was bij mij goedkoper om dat zelf te betalen dan de verzekering dat te laten doen. Maar ben uiteindelijk ingeleid dus maakte niet meer uit.
Wat ik aanraad is kijk naar cursussen en lactatiekundige. Daar was ik voor beide helaas niet voor verzekerd en dat heb ik wel gemist. 

Bij cz kan je elk moment je verzekering omzetten. Dit hoeft niet perse voor 1 januari.
Weet natuurlijk niet waar je verzekerd bent, maar mocht dit zo zijn, kan je in elk geval nog rustig even kijken 

Hou er bij cz wel rekening mee dat het pas de maand erna ingaat. Dus verander je per 2 jan, dan gaat ie pas 1 febr. in. Zit zelf nu met dat dilemma wegens een stuitligging haha. 

Hmm ik kan bij vgz niet vinden of lactatie deskundige erbij zit. Vandaag maar eens bellen om na te vragen. Ik heb wel gekozen voor de meest uitgebreide aanvullende verzekering dus hopelijk zit het erbij.

Terug
Bovenaan