op de zij slapen?

Hallo,
wie weet hoe het hulpstuk heet om baby's op hun zij te laten slapen? Kasper draait steeds zijn hoofd naar dezelfde kant, terugdraaien werkt maar heel even (net als de andere trucjes). En nou hoorde ik dat er een soort rol is met een driehoek eraan () waar je je kindje tussenin legt zodat ie van zijn zij niet om kan rollen. bij prenatal op de site heb ik niks kunnen vinden. gr joeki

hoi,

Ik heb hem hier liggen, maar weet absoluut niet hoe het heet.
Ik heb hem geleend van mijn nichtje. Zij heeft gem voor 18 euro gekocht bij de fysiotheapeut waar ze voor oefeningen voor het scheve hoofdje van haar dochter kwam.
Misschien weten ze het op het cb.
groeten Elke

Wat je misschien niet weet is dat stichting Wiegedood een rugligging prefereert op zijligging. Ook als ze niet terug kunnen rollen. Ik zou het alleen gaan gebruiken als je echt denkt dat je kleintje anders een plat hoofdje krijgt.
De adviezen van de stichting staan ook op www.veiligslapen.nl

Groetjes
Wasabimammie!

He, dat heb je snel gevonden, ik was nog aan het zoeken op google!
Dat is wel het dinkg dat ik heb. Deze is wel flink duurder. Die van mij kun je echter niet verstellen, dus de twee delen kunnen niet van elkaar en voor een heel klein babytje is dat lastig.
Het lange deel moet namelijk onder de nek en dan zitten haar beentjes een beetje klem onder het korte deel.
Er is nog heel veel discussie over rug of zijligging. Niemand weet nog precies wat de veroorzaker is van wiegendood.
Vroeger sliepen alle kindertjes op de zij en sprak niemand erover.
Het CB adviseert absolute rugligging. Mijn verloskundige zei echter leg haar maar lekker op de zij hoor, ik heb er nooit problemen meegehad.
Mijn baby heeft al vanaf dag 1 een voorkeurshouding naar rechts. Als ik haar niet op haar zij zou leggen dan zou ze haar hoofdje 24 uur per dag scheef houden.
Het kindje van mijn nichtje moet nu 6 maanden een redressiehelmpje op vanwege een afgeplat hoofdje.
Ik denk dat je in deze vooral je eigen gevoel moet volgen.
Ik leg mijn  baby 3 uurtjes per dag ofzo op haar zij en de rest van de dag op haar rug of ze ligt in de box als ze wakker  is  op een voedingskussen dan zakt haar hoofdje wat in het kussen en dan is het ook recht.
groeten Elke

Precies Elke, je eigen gevoel is het beste! Als je denkt dat het beter is voor je kindje moet je het absoluut doen hoor! Maar soms staan ze van het cb meteen te panieken dat je je kindje moet draaien elke voeding op andere arm etc. Is ook wel beetje overdreven. Gewoon goed opletten en als je zelf denkt dat het nodig is moet je het gewoon doen!

Groetjes
Wasabimammie!

hee,
bedankt voor jullie reacties. ik heb t gezien op de site van meijers! ik ken de voorkeur voor op de rug slapen. ik zal eerst het cb eens vragen voor ik weer iets ga aanschaffen. gr joeki

hoi

wij hebben hier in lelystad een zaak die heet bimbello en die hebben die dingenw el die jij bedoelt

anders probeer je het eens bij babydump ofzoiets

gewoon ff langs alle babyzaken aan de ene kant heel leuk maar niet goed met al die leuke spulletjes ahahahhahahaha

Terug
Bovenaan