Op eigen bedje slapen

Mijn kindje is nu 3weken oud en slaapt nog elke nacht op m'n borst bij mij in bed,

Hij slaapt overdag wel in z'n eigen bedje
Maar savonds wil hij dit echt niet en gilt heel de buurt wakker...

Wie herkent dit?

Er moet toch een ommekeer komen...
Begrijp de geborgenheid wel,
Maar de kleine moet zich ook prettig snachts gaan voelen op z'n eigen bedje
 
Hey Girlie78,

bij mij is het juist andersom, snachts slaapt ze goed in eigen bedje, maar overdag wilde ze alleen maar in de box slapen.
sinds een paar dagen leg ik een opgerolde baddoek aan beide kanten van haar lichaampje. En wonderbaarlijk geeft ze geen kik en slaapt lekker.
Wat bij onze kleine ook heel erg liep was een kledingstuk van mezelf bij haar leggen. Zodat ze mijn geur bleef ruiken.
Ik weet niet of je er iets aan heb, maar hoop het wel!

Groetjes,
Aletta
 
Dat deed mijn zoontje ook. Slaap-waakritme besproken met cb.
Alles dezelfde volgorde doen:
-verschonen
-voeden
-spelen
-slapen

's nachts uiteraard niet spelen maar na de voeding ff uitbuiken en weer op bed leggen.
Mijn zoontje moest ik max 10 minuten laten huilen. Voelt als erg lang, maar meestal stopt hij al voor de 10 minuten om zijn.
Huilt hij nog, dan terug naar hem, even troosten en weer weg gaan.Dit evt. nog 1 x herhalen en anders even oppakken en nog een keer proberen.
Het is niet leuk, je kindje te laten huilen zolang, maar het werkt echt wel.
Succes!
 
En als je zijn bedje lekker voorverwarmd met een kruik, zodat hij niet in een koud bedje lig...werkte bij mij dochter erg goed. ook het t-shirt effect van mij werkte.
succes!
 
Hier ook hopeloos!!!!!!!!!!!maar die van ons is al 6 mnd!!overdag keurig 2 keer in zn eigen bedje.en dan s avonds nog met moeite een half uurtje,en dan is het over tot wij naar bed gaan.daar wacht ie echt op.dan leg ik hem in de eerste instantie naast ons in zijn eigen ledikantje,maar na een paar uurtjes moet hij toch weer tussenin.hij komt ook nog voor nachtvoeding.(geef nog bv en val dan ook vaak voedend en al in slaap met hem)dus ja hij kan er ook niet echt aan doen.maar verlang er ook al een poosje na om weer eens heerlijk tegen mn man aan te kunnen liggen.
zal blijven proberen om in eigen bedje te leggen.hier heeft niet veel geholpen.
maar gaf soms ook op omdat we zo moe waren en wilden slapen
succes liefs jootje
 
Zou wel zijn bedje in zijn eigen kamertje zetten. Bij ons hielp dat, hij sliep meteen een stuk beter! En wij ook, werden niet van elk geluidje wakker
 
Hoi Girlie,

Heel herkenbaar,
cb gaf mij het advies om onze dochter gewoon bij ons te nemen. We kunnen haar nu nog niet verwennen en ze heeft de behoefte an lich contact. Niet gek na 9 maanden in een warme buik met de geluiden van mama. De druk van de omgeving hierover vond ik minder fijn. Hierdoor had ik het idee dat ze ook op eigen bed moest i.p.v. er al aan toe was. Heb haar tot 5 weken grotendeels op mijn borst gehad 's nachts. Daarna naast mij op het aankleedkussen. Een grote badhanddoek als deken en ze sliep perfect. Nu ligt het aankleedkussen sinds 5 dagen in haar eigen bed. Volgende stap is aankleedkussen weg. Het is in stapjes, maar ze doet het nu. Wij zijn op deze manier tevreden en komen zelf goed aan onze nachtrust toe.
Suc6

liefs Henny
 
je moet doen waar je je goed bij voelt maar er zit wel degelijk een gewenning in ook als ze nog maar zo klein zijn.
bij mijn eerste heb ik haar echt af moeten laten kicken met tips uit "regelmaat en inbakeren", ik kon haar na 6 weken helemaal niet meer weg leggen omdat ze zoveel bij mij sliep!
 
Terug
Bovenaan