op en af stappen met een fietsstoeltje voorop

HOE DOET IEDEREEN DAT TOCH?????

Ik heb mijn zadel nu op de laagste stand, waardoor ik met mijn voeten bij de grond kan, maar als ik het zadel hoger doe, lukt het mij niet om op mijn fiets te stappen en als het dan wel gelukt is, is het bijna onmogelijk om af te stappen. Dan heb ik gewoon een stoeprandje nodig. (of een andere "techniek" die mij dus nog onbekend is)
Ik heb geen speciale moederfiets, en kan dus niet tussen het zitje en het zadel staan omdat dit te smal is. Hoe doen jullie dat toch???
Vroeger hadden ze ook geen speciale moederfietsen en toen moesten ze toch ook op en af stappen??? Waarom kan ik het dan niet???? Heeft er iemand tips?????????????????
 
hoi ik ken het probleem ik kan het ook niet en het lijkt zo makkelijk
ik had een sport fiets en daar kon ik niet op komen met een zitje er op
dus heb ik bij halfords een (niet zo dure)mama fiets gekocht
en nog heb ik er moeite mee
maar het lukt wel
nou is mijn probleem dat ik niet zo erg groot ben
er is wel een techniek voor maar dat zou ik eerst oefenen zonder kind in je zitje
dan moet je steppend op gang komen en dan ehhh tja je ziet het veel oudere mensen doen misschien weet je moeder het wel
en tja hoe ze dat vroeger deden nou vroegen waren de fietsen gewoon anders en tegen woordig zijn de meeste sport fietsen of een verstel baar stuur of iets anders
nou ja ik hoop dat je er wat mee kan
s6 groetjes nicole
 
Alsof je gedachten kan lezen!

Ik heb precies hetzelfde probleem: afgelopen zaterdag zo'n zitje gekocht voor op mijn omafiets, maar ik maakte al meteen rechtsomkeert terug naar de winkel, toen ik niet op mijn fiets kon komen.
De verkoper zei, dat je eerst je  stuur een beetje  scheef moet zetten, dan er tussendoor en gaan zitten en dan je  stuur weer recht en fietsen maar. Maar dan moet je inderdaad met je voeten bij de grond komen en dat kan ik ook niet.

Ik heb het zitje toch maar op mijn fiets laten zitten en ga er de komende week mee naar mijn werk. Dan kan ik zonder kind me het-fietsen-met-dat-onding eigen maken.
Ik heb er al ideeen over:

* Opstappen doe je als een man (met je rechterbeen omhoog achter langs over het zadel zwaaien; hopelijk is mijn winterjas niet te lang, anders blijft 'ie hangen achter het zadel en lig ik alsnog op mijn plaat). Als dit niet lukt, moet ik inderdaad elke keer een paal of muurtje zoeken waar ik tegenaan kan leunen om op te stappen.

* Afstappen is simpeler, ziet er alleen erg stom uit: gewoon jezelf  van je zadel af naar achteren op de bagagedrager laten zakken, zodat je met je beide benen tegelijk bij de grond kunt.

Ik hoop, dat dit gaat werken, anders zie ik mezelf weinig fietsen met de kleine. Dus tips van ervaren fietsters zijn van harte welkom!
 
hoi

ik heb mijn oude fiets verkocht en een nieuwe mamafiets gekocht bij de halforts die zijn vergeleken met gazelle (899E)  niet zo duur 399 E en daar komt nog bij dat ze lager zijn en ik zelfs met mijn voeten aan de grond kan ik ben nanelijk niet zo groot 1,60m en hij fiets geweldig ( bij de proefrit)  ik krijg hem einde van deze maand.

groetjes kristel
 
Hallo Daniella.
Ook ik ben niet zo groot 1.54 en heb een gewone fiets.
Heb in het begin ook even geoefend voordat ik met kindje ging fietsen.
Had het al snel helemaal door. Hoop dat ik je het een beetje uit kan leggen hoe ik dat doe.:
Ik stap aan de li-kant op.
doe de trapper omhoog en zet hier mijn li-voet  op.
Je maakt met je re-voet iets vaart, steppen dus.
Als je vaart hebt ga je met je billen boven je zadel langs om te gaan zitten (je wupt dus iets op) re-voet/been voor langs en dan fietsen maar. Hoop je snapt wat ik bedoel en dat je hier iets mee kan.
Succes.
p.s. als je ploseling moet stoppen probeer dan wel aan de goede kant af te stappen.
anders stap je weer zo moeilijk op je fiets.

 
Hahaha, wat een geweldig onderwerp! Ik heb net afgelopen zaterdag een stoeltje gekocht en vandaag voor het eerst gefietst....

Ik moet zeggen dat ik echt "geluk" heb, ik weeg namelijk maar 53 kilo en ben dus super dun. Ik pas net aan tussen het zadel en de fietsstoel, maar ik moest er idd wel aan denken, stel ik wordt zwanger (kan altijd gebeuren je weet maar nooit) dan past het met geen mogelijkheid!

Als ik me bedenk hoe ik op mijn fiets stap: ik step (dus aan linker of rechterkant) en als ik vaart heb ga ik staan en dan pas zitten. Met afstappen doe ik dat eigenlijk ook. Maar het vergt wel oefening....

Nou ja, ik wens iedereen heeeeel veel succes met oefenen....

Groetjes Fiola
 
wat herkenbaar!! ook ik kreeg van mijn man een nieuwe fiets, geen moederfiets en het stoeltje voorop, dus ik wilde heel trots wegfietsen, lukte het me niet!! stond ik daar in het centrum te klooien! me man raakte al geiritteerd want ja hij gooit zijn benen over het zadel en zit dan al., ik met mijn korte beentjes dat gaat niet werken..
uiteindelijk met behulp van het stoepje kon ik wegfietsen, en toen maar onderweg steeds hopen dat ik niet moest stoppen voor een auto ofzo.
na wat keren oefenen gaat het nu goed,het is een kwestie vanwennen en er handig in worden.
nu alleen nog leren met kind en boodschappen te fietsen, toch maar eens gaan kijken voor die draagtassen...
succes met fietsen!
 
Hee dames,

voor mij ook een probleem hoor ! Ik had mijn zitje voorop maar toen werd ik zwanger !! Probleem, want met een dikke buik kom je er al helemaal niet meer tussen.... Maar goed, kwam ik er dus achter dat je ook het zadel van voor naar achter (niet alleen omhoog en omlaag) kon verplaatsen ! Best handig, en bij de meeste moderne fietsen kan dit ook. Hierdoor krijg je meer ruimte tussen het stuur met zitje en je zadel. En voor de rest waar dat niet kan: veel blijven oefenen of je kindje achterop zetten (beviel mij ook prima, want mijn zoon was inmiddels behoorlijk beweeglijk en zwaar  voorop).

Alleen heb ik inmiddels ook een dochter, dus ik ben benieuwd hoe ik dat in het voorjaar ga oplossen met 2..... vast veel oefenen ;-)

Marieke
 
Terug
Bovenaan