op fles wachten.................

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
 Omdat Isis nu een ander voedingsschema heeft zijn er ook momenten op de dag dat ze even moet wachten op haar fles. Hoe vullen jullie deze momenten in? Vandaag eerst 10 min op schoot geknuffeld en toen Isis in de box gelegd, krijsen!!!!!!!!!!!! (en ze krabt zichzelf dan op haar hoofd) tot 2 keer toe geprobeerd (zonder succes) pas vanaf het momenet dat ze haar fles kreeg ging het weer goed!    (en speelt ze na de fles heel lief en best lang alleen) Ben benieuwd hoe dit met jullie gaat, vooral met de kleintjes die overdag niet zoveel slapen, lijkt mij geen idee om voortdurend met ze te spelen/knuffelen, ach ja , wat is wijsheid? Graag tips/ervaringen/suggesties (al zal de tijd het wel leren.....)
x Esther (Isis 291106)

Tja, moeilijk inderdaad!
Hoe ziet jullie "schema" er nu uit dan?
Misschien gaan wandelen met haar om wat tijd te rekken? Of vind ze dat ook niets??

je kunt ze bijvoorbeeld even in het badje of tummytub doen, of even buiten een rondje wandelen maar dan gewoon op je arm dan kunnen ze wat meer zien...
ik ga ook weleens gewoon door het huis wandelen......even de keuken laten zien, de woonkamer, de badkamer etc....klinkt stom maar werkt wel...
als ze maar lekker kunnen kijken en mee kunnen kletsen..
succes, groetjes marleen

Als ik Katie wel eens eerder uit haar bedje haal zonder haar meteen te voeden dan leg ik haar gewoon in de box. Het is dan inderdaad huilen maar dit is maar ff omdat ze natuurlijk gewent zijn om meteen de fles te krijgen, zijn ze ff van slag. Maar Katie is er nu al aan gewent om niet altijd meteen de fles te krijgen.
Succes!

Misschien een rare vraag, maar hoe denk je dan over voeden op verzoek? Of bedoel je dat ze net een fles gehad heeft en alweer begint te krijsen?
Ik ben benieuwd naar je schema!
Zelf geef ik flesvoeding en Sam komt zelf zo ongeveer om de 4 uur. Maar dit is soms om de 3 uur en soms om de 5 uur... en dan ga ik dus niet de tijd rekken of hem wakker maken..
Maar dit is misschien niet wat je bedoelt?
Ben benieuwd!
Groetjes, Margreet en Sam, 13 dec.

Is het nodig om je zo precies aan een schema te houden?
Je kunt toch ook een beetje schipperen en kijken wat je kind nodig heeft?

Ik geef om de 5 uren, en dat gaat prima, hij is er aan gewend.
Maar soms heeft hij wat eerder honger of drinkt hij de fles niet helemaal leeg, nou dan spelen we daar wel weer op in. (op de creche geven ze ook wel es wat eerder)

Ben je al begonnen met fruithapjes? Ik ben vanaf 3 mnd hiermee begonnen tussen de flesvoeding door, dit vult natuurlijk ook!

Succes!

Terug
Bovenaan