Op goed geluk!

Hallo allemaal,

We zijn weer opnieuw begonnen. Klinkt een beetje naar, maar zo is het niet bedoeld. Na mijn miskraam heb ook ik weer sterk de behoefte om snel weer zwanger te worden. Ik merk wel dat ik er niet de hele dag mee bezig ben. Gelukkig niet.

Ik kan me nu al druk om de volgende keer maken, maar als ik hoor hoelangs sommige dames bezig zijn om zwanger te raken, dan schaam ik mij diep. Wij hebben al een gezonde dochter van 9 maanden en zijn voor ons tweede kindje meteen de eerste ronde zwanger geworden. Toch kan ik deze gedachtengang niet stop zetten.

Vruchtbaar zijn we in ieder geval. Nu maar hopen dat we niet lang hoeven wachten om een tweede kindje in onze armen mogen sluiten.

Hoe lang zijn jullie weer aan het proberen? Slecht he, elkaar maand weer rekenen. Maar als je iets wilt, dan ga je er helemaal voor. De miskraam gaf bij mij weer duidelijk aan dat de natuur bepaalt. Je hebt het niet voor het zeggen en plannen is helemaal niet mogelijk.

Gr. clear sas

Hoi Clear sas.

Wij zijn ook gelijk weer voor de volgende ronde gegaan na onze miskraam, van afgelopen 13 juli.
Voor onze zoon hebben we ook een miskraam gehad en uit eindelijk heeft het 4 1/2 jaar geduurt voor ik weer zwanger werd van onze zoon.
Daar is veel gedokter aan te pas gekomen.
Na onze zoon was al  snel de wens voor een tweede, dit mocht niet direkt ivm de keizersnee.
Toen we groen licht kregen duurden het een half jaar voor ik weer zwanger werd, deze endigde wederom in een miskraam helaas.
Ik kan het bijna niet verdragen dat we nu weer zo lang moeten wachten op onze volgende zwangerschap.
Zou normaal gesproken vandaag ongsteld moeten worden, maar dat kan door de curretage wel langer duren nu.
Mijn lichaam heeft helaas geen tekenen van enige zwangerschap.
We proberen er zeker heel ontspannen mee om te gaan en genieten volop van onze zoon die vorige week 1 jaar geworden is!!

Jij/jullie ook succes met het zwanger worden!!

Gr. Ccor.

He hallo,

Ik zie het toch echt als voordeel om al een kindje te hebben( i.v.m. miskraam). Ze leiden je heel erg af van alle ellende. Je weet in ieder geval zeker dat het mogelijk is om zwanger te worden.

Ik lees dat jij al heel wat meer ellende hebt meegemaakt. Soms denk ik wel eens van misschien moet ik even afstand nemen van het zwanger worden. Maar ik wil en kan het risico niet lopen om een goede ronde te missen. Vind jij het niet irritant dat je niet weet wanneer je ongesteld zou moeten worden. Tenminste dit heb ik wel. Dat is het nadeel van meteen weer beginnen. Is het zo dat je cyclus in principe doorgaat? Dat de miskraam de boel niet perse overhoop haalt?

Nog een nadeel is dat je nog homonen in je lichaam hebt van de vorige keer. Heb dus ook besloten om dit keer lang te wachten met testen. Dit betekent jammer genoeg dat ik minder lang mee kan doen aan moeders voor moeders. Maar ja, je kunt niet altijd alles goed doen. Vorige keer alle weken de bussen vol geplast. Wat was ik dat aan het einde zat. Ach het is voor een goed doel he.

Hoe is het verder met je na de miskraam?

Gr. Clear sas

Hoi hoi.

Ik moet me erg in gaan houden morgen toch niet even stiekem een test te gaan doen.
Maar zijn alle hsg hormonen al mijn lijf uit, na de miskraam??
Ik vind het inderdaad maar niks dat ik mijn cyclus een beetje kwijt ben nu, kan er anders de klok op gelijk zetten altijd.
Weet niet zo goed meer hoe dat was na mijn bevalling vorig jaar.
Duurden vast ook langer net als nu.
Na de curretage was ik lichamelijk gelijk weer op geknapt, mijn lijf reageerde er gelijk op.
Heb alle drie  de zwanegrschappen  mee gedaan met mvm, we weten uit eigen ervaring hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden.
Heb jij ook een bloemenbon gehad van ze na je miskraam??
Het gebaar vond ik zo super.
Ik ben sinds kort pas hier op het forum te vinden, voor die tijd nooit de behoefte gehad aan zoiets.
De andere kant vind ik wel eens dat je er zo wel meer bezig bent met het hele  zwanger worden.
Maar ja dat los laten is toch ook erg moeilijk.
De wens is er te groot voor!!

Hoe is het verder met jouw??
Jij hoefde geen curretage dacht ik he.
Ik bij onze eerste miskraam ook niet en dat maaketen het toen voor ons prettiger, ook omdat we het kindje konden zien en vast houden.
Ik was al 14 weken en het kindje was helemaal kompleet, een jongetje was het.
Deze keer was ik minder ver, 8 weken.

Gr. Ccor.

Ik lees eigenlijk al heel lang op dit forum, maar na de miskraam kreeg ik behoefte om mee te praten. Het is op zo,n moment toch fijn om met lotgenoten te kunnen praten. Ik heb een miskraam gehad met 7 weken. Het is allemaal natuurlijk gegaan. Ik moet 14 augustus voor controle naar de verloskundige om te kijken of alles weg is. Ik hoop het wel. Kan het zijn dat je dan al weer zwanger bent en dat ze al wat op de echo zien?

Ik ben de hele tijd bang dat dan mijn nieuwe zwangerschap weg wordt gehaald. Het zal wel niet kunnen, maar ik overleg het eerst wel met de verloskundige.

Ik ga het testen dit keer ook uitstellen. Voordat wij weer begonnen het ik nog een test gedaan. Er kwam een heel vaag streepje naar voren, dus had ik nog steeds wat hormonen in mij. Ik wil nu langer wachten. Wij een dikke streep kan het dan bijna niet missen. Het is dus niet zo dat ik niet met moeders voor moeders mee wil doen, maar als je niet eerder test, dan weet je ook nog niets. Ik heb met mijn miskraam niets van moeders voor moeders gekregen. Zij hadden ook nog geen contact met mij opgenomen. Dit gaat bij ons via de verloskundige. Vandaar dat ik de eerste weken nog niet voor hun bezig was.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik met 7 weken een miskraam heb gehad. Het lijkt mij een stuk heftiger als het kindje al compleet is. Lijkt mij moeilijker te verwerken.

Gr. clear sas

Hoi Hoi.

Kan me je angst voorstellen wat betreft de afspraak bij de  vk en een eventuele nieuwe zwangerschap.
Gewoon bespreekbaar maken hoor wat je al zegt!!
Maar wat slim om eerst een test te doen voor je de volegden ronde in gaat.
Heb ik niet gedaan dus we wachten maar af.
Het lastige is dat je nu niet zo goed weet wanneer je je eisprong ergens hebt, maar ja niet geschoten is altijd mis zullen we maar denken.

Gr. Ccor.

Hallo Allemaal,

Ik hoopte op extra vruchtbaarheid na de miskraam van 31-07, maar dit is helaas niet zo geweest. Ik heb sinds vandaag officieel mijn NOD. Ik ben al een week een beetje aan het bloeden. Natuurlijk ga je er niet van uit, maar hoop had ik toch wel.

Op naar de maand september. Hopelijk een vruchtbare maand.

Gr. clear sas

hey meis

Wij zijn deze maand ook weer begonnen,3 weken terug een miskraam gehad, was 9 weken zwanger.

Wij hebben een zoontje van 13 maanden en deze keer was het na de 3e ronde raak.

Weet dus dat ik uberhaupt zwanger kan worden.

nu maar afwachten......

liefa Marjan

Terug
Bovenaan