op haar tenen staan....

hallo,
Lieselotte is nu bijna 1 jaar en heeft (zoals het CB het meldde) iets raars... als ze staat dan staat ze echt helemaal op haar tenen (als een ballerina). Het was vreemd en ik moest dat zsm corrigeren als dat niet lukte moest ze naar de fysio ivm te korte achillespezen... herkent iemand dat?? We kunnen haar voetjes wel plat zetten maar vrijwel direct staat ze weer op haar tenen. Maak me er stiekem toch wel beetje ongerust over. Kruipen doet ze niet, ze rolt de hele kamer door (van buik naar rug etc) en ze tijgert een beetje.
ik hoor/ lees jullie reacties graag!
 
Hallo,

Wat jij beschrijft herken ik van mijn zusje, zij deed dit ook, ging later ook lopen op haar tenen.
Zij heeft toen (dit is al 15 jaar geleden hoor) beide onderbeentjes in het gips gehad om haar te dwingen de voeten plat neer te zetten. Dit was natuurlijk voor haar niet echt leuk, maar veel hinder leek ze er niet van te hebben. Ik weet niet meer hoe lang ze het gehad heeft maar toen het gips eraf ging liep ze zoals ieder kindje van haar leeftijd.

Heel veel succes, ik hoop dat jou kindje er vanzelf achter komt dat bij staan (en lopen) het makkelijk is om je hele voet te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan