Hai Jantine,
Ook tegen mij hadden ze gezegd dat het beter is je kindje wakker in bed te leggen. Kijk, ik snap ook dat het beter is als je kindje uit zich zelf in slaap valt maar ook Jente brult dan alles bij elkaar!
Dan is hij ongelukkig en wij ook want ik zit dan ook met kromme tenen beneden te huilen.
Vervolgens heb ik gezegd, doei, kom maar lekker beneden. Mijn college had gezegd let op, doe de dingen vanuit je hart en niet omdat het moet of omdat die of die het zegt.
Vanaf nu doe ik dus wat mijn hart zegt. Hij valt nu soms vanzelf in slaap, vooral in het begin van de dag. Maar na zijn voeding van ongeveer 15.00 krijg ik hem niet in bed.
Dan is hij altijd beneden en slaapt als een os op de bank.
Grappig, want ook ik werk op en kinderdagverblijf! En krijg regelmatig ouders die bijna in paniek hun verhaal bij ons doen.
Het consultatie bureau kan je tips geven en eventuele vragen beantwoorden maar doe verder zelf wat je denkt dat goed is! Als hij ouder is zal hij vast wel zelf in slaap gaan vallen.
Zo las ik net bij een ander kopje dat diegene dacht dat de kleine te weinig binnen krijgt maar ze mocht niet meer voeding geven van het CB. Ik had dat dus mooi wel gedaan. Je hoeft het tenslotte niet direct met 100cc te verhogen met 30 cc kan ook!
Jente drinkt uit de borst en krijgt volgens mij ook de ene keer meer dan de andere keer binnen.
Jantine, ik zou zeggen doe wat je hart je zegt! Doe geen dingen waar jij je ongelukkig bij voelt want dan zijn jullie tenslotte allebei ongelukkig.
Jente ligt nu ook te brullen in bed en ik ga hem lekker halen, terwijl hij gisteren wel uit zich zelf in slaap was gevallen.
Groetjes Fenneke