op het cb

hadden ze gezegt dat de jr wakker de wieg in moest. omtrauma's te voorkomen. maar nu wil ik niet veel zeggen, maar als ik jr wakker in bed leg. dan is het moord en brand. maar leg ik hem er slapend in dan slaapt tie nog gerust 2 uur door.

ik wil het wel elke keer proberen maar wat vinden jullie??

Nou hier heb ik echt nog nooit van gehoord.. wat voor trauma's krijgt ie dan? Ik leg Tyche ook vaak slapend in bed.. snap hier niks van.
Ben gister ook naar het cb geweest en erge me er nu al aan. Tyche woog 3640 gram terwijl ze 3760 moest wegen. Nou ik krijg er echt niet meer melk in gefrot en anders spuugt ze het uit en het scheelt maar zo weinig. Ik had echt zo iets van 'stik erin'. Was blij toen ze over de arts heen plaste (you go girl!)
Maar van die trauma's heb ik niks gehoord en als jr verder een tevreden kindje is zou ik gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Groetjes Kirsten, mama van Tyche

hoi jantine
tuurlijk zal er een kern van waarheid in zitten over het wakker naar bed brengen van je kind, maar uit verhalen en ervaringen van ouders op mijn werk (kinderdagverblijf) kan het cb. ook heel erg overdrijven en hun eigen zin op wat goed is doordrijven.
ze werken precies via het boekje en als je daar wat van af wijkt is het drama volgens hun.
ik zou gewoon doen wat goed voor jezelf en je kindje voelt, en waar je een goed gevoel bij hebt.
ze wilden mij ook wijs maken dat ik door moest zetten met borst voeding en dan ook zonder tepelhoedje.
nou annique drinkt met tepelhoedje beter en zelfs de flessen gaan beter dan de borst.
nou sorry maar dan kies ik voor mijn kind , waar die zich het lekkerste bij voelt.
en dan gewoon ja en amen zeggen tegen het consultatiebureau
maar dat is mijn mening hoor, misschien denken anderen er anders over.
en ik wil ook niet zeggen dat het cb.  het nooit  goed heeft ofzo. ik heb zelf een hele fijne wijkverpleegster van het c.b die me juist heel erg steunt met de dingen en me niet dwingt om dingen te doen waar ik niet achter sta.
succes ermee en doe wat je zelf denkt wat het beste is voor je ukkie....
liefs sandra

Ik heb weleens gewoon/gelezen dat het beter zou zijn om je kindje wakker op bed te leggen, zodat ie leert om zich zelf in slaap te brengen.
Als ie dan een keer tussendoor wakker wordt dan kan ie zich zelf ook weer in slaap brengen zeg maar.
Maar trauma's? Beetje overdreven.
Jij kent je kind toch het beste?

Ik leg hem wel wakker op bed en de ene keer slaapt ie meteen en de andere keer brult ie ook keihard. Als ik merk dat ie overstuur raakt haal ik hem er ook weer uit. Of ik geef een speentje ofzo....net zo lang tot dat ie wel slaapt.

En zo probeer je elke keer maar wat toch?!

Bij mij op het cb zijn het trouwens allemaal van die vage ouwe wijven (sorry dat ik het zo uitdruk). Helemaal geen vlotte jonge types.
Bij jullie ook?

Hai Jantine,

Ook tegen mij hadden ze gezegd dat het beter is je kindje wakker in bed te leggen. Kijk, ik snap ook dat het beter is als je kindje uit zich zelf in slaap valt maar ook Jente brult dan alles bij elkaar!
Dan is hij ongelukkig en wij ook want ik zit dan ook met kromme tenen beneden te huilen.
Vervolgens heb ik gezegd, doei, kom maar lekker beneden. Mijn college had gezegd let op, doe de dingen vanuit je hart en niet omdat het moet of omdat die of die het zegt.
Vanaf nu doe ik dus wat mijn hart zegt. Hij valt nu soms vanzelf in slaap, vooral in het begin van de dag. Maar na zijn voeding van ongeveer 15.00 krijg ik hem niet in bed.
Dan is hij altijd beneden en slaapt als een os op de bank.

Grappig, want ook ik werk op en kinderdagverblijf! En krijg regelmatig ouders die bijna in paniek hun verhaal bij ons doen.
Het consultatie bureau kan je tips geven en eventuele vragen beantwoorden maar doe verder zelf wat je denkt dat goed is! Als hij ouder is zal hij vast wel zelf in slaap gaan vallen.
Zo las ik net bij een ander kopje dat diegene dacht dat de kleine te weinig binnen krijgt maar ze mocht niet meer voeding geven van het CB. Ik had dat dus mooi wel gedaan. Je hoeft het tenslotte niet direct met 100cc te verhogen met 30 cc kan ook!
Jente drinkt uit de borst en krijgt volgens mij ook de ene keer meer dan de andere keer binnen.

Jantine, ik zou zeggen doe wat je hart je zegt! Doe geen dingen waar jij je ongelukkig bij voelt want dan zijn jullie tenslotte allebei ongelukkig.

Jente ligt nu ook te brullen in bed en ik ga hem lekker halen, terwijl hij gisteren wel uit zich zelf in slaap was gevallen.

Groetjes Fenneke

Ik leg Danique zowel eens slapend als wakker in haar bedje als we gaan slapen.
En ze heeft daar nooit moeite mee gehad en nooit gehuild.

Ze sliep gewoon verder naar de volgende voeding en nu naar de volgende ochtend.
Ik moet ook wel zeggen dat we een heel makkelijk kindje hebben die gelijk gaat slapen als ze wakker is en we haar in haar bedje leggen.
En zonder te huilen doorslaapt.

Maar trauma's vind ik echt heel ver gezocht, hier hebben we daar geen last van

Nou zeg, trauma's zelfs! Het is natuurlijk wel zo dat je kind gewend kan raken aan jouw 'hulp' bij het inslapen, maar je kunt 'm ook prima later weerleren om zelf in slaap te vallen. Ik spreek uit ervaring, heb een zoontje van nu bijna 2 die ik nog heel lang slapend in bed heb gelegd en ook nog tot voor kort 's nachts bij mij in bed heb gehad, maar nu gaat hij prima zelf slapen als ik hem naar bed breng. Niets geen trauma aan overgehouden, integendeel!

Het is inderdaad de bedoeling dat hij leert om wakker in te slapen zodat hij weet dat hij dat ook kan en jou hier niet voor nodig heeft, maar wanneer hij dat gaat leren bepaal jij nog altijd zelf.

Als het voor jou niet goed aanvoelt gewoon nog niet doen.

Jij bent de moeder en weet perfect wat wel en niet goed is voor jouw kind.

Het cb kan wat mij betreft de rambam krijgen.
Ik weet uit eigen ervaring dat je altijd naar je eigen gevoel moet luisteren en dat wanneer het er op aankomt je het toch zelf uit moet zoeken en ze bij het cb niet thuis geven, dus ik ben al  heel snel gestopt met luisteren naar wat ze zeggen.

Jolanda

Terug
Bovenaan