op het potje, hoelang?


Hallo,

Mijn zoontje van bijna 2,5 toont sinds een paar dagen (eindelijk) interesse voor zijn potje. We hebben zo'n "koninklijk" potje dat geluis maakt als je erop gaat zitten en een muziekje geeft als belong voor een plas.
Al een paar keer wil hij erop voor hij naar bed gaat en dat doen we dan ook. Boekje erbij want meneertje heeft niet al te veel geduld. Nu is eigenlijk mijn vraag, hoelang moet ik hem erop laten zitten voor een poging.
Vanavond heeft hij er ruim een kwartier opgezeten zonder resultaat. Nu geeft dat natuurlijk niks, maar ik wil voorkomen dat hij gaat denken dat het een soort van voorleesstoeltje is. Zo van, ik ga in m'n blote billen zitten en mama leest wel een boekje (of 2) voor.
Is dit altijd zo aan het begin van de zindelijkheid of is deze mama gewoon te ongeduldig. Ik wil zo graag dat muziekje horen en dat koppie zien als hij zijn plasje gedaan heeft.

Groetjes van een trotse mama.
 
Ik wist niet dat er zulke leuke potjes bestonden, met geluid erbij.
Mijn dochtertje van 2,5 jaar is nog niet zindelijk, dus ik kan je helaas niet helpen.
Maar zo te horen vindt hij het potje erg leuk en dat lijkt mij al een stap in de goede richting ! Misschien toch maar even geduld hebben....ik ga ook kijken voor zo'n potje !
 
hallo Marielle,

ik ben nieuw op de forum en ik dacht ik reageer ook even over het zindelijk gaan worden.
Mijn zoontje wordt a.s zondag 3 jaar en is nog steeds niet zindelijk, ik word er bijna een beetje hopeloos van. Oke, je moet niet naar andere kijken. Maar mijn kleine vent, heeft er gewoon geen zin in. Hij begint enorm te huilen als ik hem naar de wc breng of als ik het potje in de woonkamer zet. Buiten dat het is nu ook geen geweldig weer om hem in zijn blootje door het huis te laten lopen, dan begint hij al van, broek aan, broek aan!!
Ik probeer het wel. Had gisteren hem alleen een onderbroek aangedaan, en hij lekker op zijn gemak in de woonkamer op de grond geplast, ik hem gelijk op de wc gezet en ja hoor, na 2 minuten kwam er nog een plasje. Ik staan juichen, mijn man kijkt me aan, of ik helemaal gek geworden ben, doe niet zo overdreven, maar ik was even zeer trots.
Dus gelijk een sticker op de tegels geplakt, dat vond hij wel geweldig.
Nu vandaag geprobeerd toen hij in een hoekje stond om  te gaan drukken, hem weer op de wc gezet, maar nee hoor, hij doet het niet.
ik hoop dat van de zomer als we op vakantie zijn en het weer een beetje toe laat in nederland dat hij het toch op het potje alles gaat doen.

groetjes Anouschka
 
Hoi Mirella!        
Voor onze dochter ( 2 jaar) heb ik ook zo'n potje gehaalt.
Er gewoon op zitten vind ze leuk, maar niet om er een plasje in te doen.
Wij hebben ook boven een w.c. en we zetten haar voordat ze in bad gaat hierop.
9 van de 10 keer doet ze een plasje. Ook zet ik haar hierop voordat ik haar een schone broek aan doe. Ook dan doe ze vaak een plas. Als ik zie dat ze staat te drukken dan ren ik met haar naar de toilet. Vaak heeft ze het al in haar broek gedaan, af en toe zijn we op tijd. Maar dat geeft niet, zeg tegen haar dat ik het al heeeel goed vind dat ze het probeert.
Ze geeft het nog niet zelf aan, maar als ik haar vraag of ze een plas moet doen dan voelt ze wel goed of ze moet of niet.
We zijn begonnen met alleen 's avond voor het in bad gaan, ze  is dan toch al in haar blote billen. Ook wij zijn dol anthousiast als ze wat gedaan heeft.... haar gezicht straalt dan.
Succes ermee en hoop dat hij snel wat doet op zijn mooie pot.
 
Hallo meiden,
Ik was al bang dat er helemaal geen reacties kwamen, maar gelukkig....
Vanaf de dag van mijn berichtje doet hij elke avond voor het slapen gaan een plasje op het potje. Soms duurt het even maar met een boekje erbij gaat het goed.
Maar hij wil dus alleen maar 's avonds op het potje en alleen boven. Volgende "probleem" dus haha. Ik heb nu voor beneden een brilverkleiner gekocht en ga maar eens kijken wat hij daar van vind.
Ik ga het ook niet pushen hoor. Het komt vanzelf als hij er aan toe is.
Het geluidjespotje is een groot succes hier. Hij zit helemaal te stralen als het muziekje gaat. KLAAR!!! roept hij dan heel hard.
Ik ben ook zo'n sentimentele muts hoor wat dat soort dingen betreft. Ik stond ook te gillen toen ik voor de 1e keer het geluidje hoorde.
Misschien is idd het stickersysteem wel een idee voor het plassen op de wc. We gaan stug door met oefenen.
Jullie ook succes he!
Groetjes Mirella
 
Hallo allemaal,
Mijn zoon is 3 jaar en 4 maanden en nog niet zindelijk.
TOen het zo mooi werd deden we luier thuis uit. Maar meestal wil hij dat echt niet.
Maar als hij dat een keer wel wil....dan plast hij regelmatig kleine plasjes op de wc. En niet 1x in zijn broek. Dus qua plassen kan hij zindelijk zijn.
Poepen...........daar is hij nog niet bewust van of hij wil het niet......ik weet het niet.
Zie ook mijn bericht......"bewust maken van het poepen".
Maar de laatste dagen wil hij niet zonder luier.......dwingen heeft ook geen zin. Dus ik laat het maar.
En hoop net als iedereeen op een mooie zomer......
groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan