Op het potje..

Zijn er al mama's druk bezig met zindelijkheid???

Ik heb wel al een potje gekocht (in de vorm van een neushoorn) en die staat gewoon in haar kamer om haar er aan te laten wennen. En 's avonds doet ze de deksel eraf en gaat er ff op zitten..

Maar van de week zat ik op de wc (en Jennifer wil altijd kijken) en toen wilde zij toch wel ff zitten op de wc... Dus haar broek uitgedaan (romper + luier gewoon aangelaten hoor) en haar op de wc gezet .. uiteraard na 5 sec. wilde ze er vanaf en toen zei ze "zoooo" ..moest wel lachen.

Maar begon me af te vragen of ik er wat mee moet doen, lijkt mij nog een beetje vroeg....
Had wel al bedacht dat ik van de zomer er wel werk van ga maken..zover het werkt dan he!!! Als ze niet wil of de drang nog niet heeft  dan houdt het natuurlijk op.

Graag jullie ervaringen...

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Wij zijn er nu nog niet mee bezig en Marissa ook helemaal niet. Maar we willen haar voor haar 2e verjaardag zo'n po stoel geven met muziekje. We gaan het dan proberen maar als ze niet wilt dan maar niet, dan proberen we het later weer eens

groetjes Linda

Heb van het CB een folder gekregen dat het voor de tweede verjaardag echt nog geen zin heeft om aan zindelijksheidstraining te beginnen, das ook wel mijn ervaring met de oudste. Maar als je kindje al interesse heeft in potje en wc is dat natuurlijk alleen maar aan te moedigen!!

Ook ik heb het er met het CB over gehad omdat Rik dus aangeeft wanneer hij gaat poepen. Toch heeft het nog geen zin, want ze moeten zelf bewust hun eigen plasje gaan herkennen....

Ik heb al wel een potje en dat is wel goed om weg te zetten en aan te wennen, toch wil ik voor zijn 2e verjaardag een wc brilverkleiner, want ook Rik zit liever op de wc als op zijn potje.
En ja we hebben wel geluk dat onze koters allemaal rond de zomer 2 worden en je ze lekker in der blote kont kan laten lopen!!

X Saskia
mv Rik 20 mnd

hoi hoi,

hier hebben we al een tijdje een potje beneden in de kamer staan omdat Sarah steeds aangeeft dat ze moet plassen. Ook als ik naar de wc ga, wil ze mee en zegt dan heel schattig pssss.
Als ze aangeeft dat ze moet plassen dan zegt ze dus plas en gaat ook naar haar potje toe. De eerste paar keer deed ik dan steeds de broek en luier uit maar daar ben ik weer mee gestopt...meestal doet ze nl niets. De laatste week zegt ze het weer wat vaker en komt ze ook met het potje aanlopen en als ik haar erop zet zegt ze dus nu doodleuk broek uit..plassen. Dus nu maar weer steeds de broek uit haha. Ik merk wel dat ze er erg mee bezig is dus en deze week is me opgevallen dat ze steeds als ze zegt plassen en op het potje wil, dat ze dat net in haar luier geplast heeft. Ze voelt het dus wel, maar net iets te laat....

Zelf push ik haar totaal niet en wacht ik veel liever tot van de zomer zodat ze lekker bloot kan rondlopen, dan komt het vanzelf wel goed.

groetjes en succes ermee
Tamar

Hoi,
Hier staat het potje er al heel lang, maar meer nog van de oudste twee..
Lieve wil er vaak op, doen we meestal voor het douchen, als ze in haar blootje staat..
Van de week plaste ze voor het eerst..op de badkamervloer!!
Op het potje nog nooit gelukt..
Als ik de boeken mag geloven..dan zijn de sluitspieren van een kindje tot zeker 2,5 jaar nog niet in staat om alles op te houden..Het is gewoonweg nog niet ontwikkelt..
Als het eerder lukt, en uitzonderingen zijn er zeker...is het mooi meegenomen..
Ik doe er niet bewust iets aan, vind 2,5 ook vroeg genoeg..

Gr Rina..
Mijn oudste was met 3 jaar zindelijk, de middelste met 2 jaar en 9 mnd.

Waarom zullen ze niet voor de 2,5 jaar zindelijk kunnen krijgen?
Ik, mijn zus en broer waren alle voor de 2 jaar zindelijk!
Dan zal het tegenwoordig toch ook moeten kunnen?

Wij zijn met ons zoontje (30 juli 2007) sinds enige tijd bezig, maar alleen als hij het zelf wil. Maar wel op duidelijke tijden, na het eten of drinken en voor en na het slapen.
Behalve 's ochtends, want dan is ie alles al kwijt.

Nu sinds een week is hij met poepen "zindelijk", hij heeft niks meer op het potje gedaan. En wacht ook bewust met poepen tot hij op het potje zit, zodra hij zit komt er een poep, als hij moet poepen. We kunnen hem na het eten ook even laten spelen of meteen op het potje.
Plassen is een ander verhaal, hij kan het degelijk op het potje, 9 van de 10x zit er een grote plas in de pot, als hij niet hoeft dan perst ie en komt er een drup uit.
Hij weet dus goed hoe het moet, alleen is nog te jong om het zelf goed aan te geven..
Wel is hij nu sinds 2 dagen bezig met aan te geven dat hij moet plassen, maar dan is het meestal te laat. Dus het begin is er wel.

Als kinderen het potje interessant vinden zou ik ze gewoon lekker met de blote billen er op zetten, komt er niks ook goed, komt er iets lekker belonen!

Als het begin er is, volgt de rest vanzelf.

Ik moest even lachen om wat vandaag gebeurde..
Ik schreef hier laatst nog dat ik er niet mee bezig ben..met zindelijkheidstraining..haha
Heeft Lieve vandaag de slag te pakken..en plast al drie keer op de pot..
Die staat er wel, maar ze hoeft er niet op van mij..Ze wilt het helemaal zelf..en is bere trots!
Haha, zul je meemaken dat ....nee we hebben de tijd..
Gr Rina

Terug
Bovenaan