Op het punt van bevallen, Peuter dood ziek.

Het zit ons niet mee. Ik ga elk moment bevallen en nu word mijn zoon ziek. Hoge koorts, enorm hoesten en snot verkouden. We doen geen oog dicht Snachts en ik maak me ontzettend zorgen.

Ik ben zo ontzettend moe. Gelukkig kan mijn zoon overdag bij zijn oma terrecht zodat ik een beetje rust kan pakken. Maar ik zit er echt helemaal doorheen. Ik heb niet eens de energie om een stukje te wandelen, laat staan bevallen.
Vind het ook vooral heel zielig voor mijn zoontje zelf.
Ik moest even mijn verhaal kwijt.

Oh rot he! Lijkt altijd wel of ze op de slechtste momenten ziek worden ? Gelukkig dat je overdag wel kan rusten echt even van nemen hoor ook al voel je je waarschijnlijk een beetje schuldig tegenover hem. Heel veel succes nog en hopelijk voelt ie zich snel beter!

Och meid! Kan oma niet even bij jullie in huis een paar nachtjes? Dan kan ze misschien ook meehelpen met de avonden. Boek voor jezelf nog even een zwangerschapsmassage en overdag gewoon uitrusten. Je hoeft ook niet meer van de bank af te komen!

Heel veel sterkte

Lieve mama,
Je zoontje heeft niet in de gaten dat jij geen energie hebt om uitgebreid te spelen. Maar ik herken je gevoel heel erg!

Ik ben 33 weken zwanger van de derde en niet vooruit te krijgen. Onze dochter is nog wel van het fröbelen. Kleuren, papier scheuren en opplakken, stickers plakken, verven. Dat zijn activiteiten die ze in de kinderstoel doet en waar ik gewoon bij kan zitten aan tafel.

Maar nu de kleine man zo ziek is zou ik lekker met hem op de bank kruipen. Een boek lezen, liedjes zingen of een filmpje kijken. Dan kun je zelf ook even zitten.
Leg jezelf niet teveel druk op, het komt echt goed! Voor de bevalling krijg je een adrenalinestoot en dan lukt het je echt. En na de tijd is er een kraamhulp en familie die je helpt zodat je kunt herstellen.
Wees lief voor jezelf! En een dikke knuffel voor de kleine man?

Ja het is allemaal heel vervelend :(

Ik ben vooral bang dat hij het RS virus heeft en hij zometeen de baby gaat aansteken.. ik hoop dus echt dat de baby nog even blijf zitten, maar ik ben bang van niet.

Mijn moeder komt bijspringen vanavond. Super fijn.. ik heb zo nood aan een nachtje slaap .

Bedankt voor de lieve woorden

sterkte!

bedenk maar dat het voor die ukjes veel gewoner is om hoge koorts te hebben dan voor volwassenen, en dat hij er naw met een dag of 2 weer overheen is. Koorts betekent dat zijn lijfje de ziekte aan het bevechten is. Als je je echt zorgen maakt over de koorts kun je nog een kinderparacetamol geven, daar zakt de koorts van (maar koorts heeft ook een functie natuurlijk!) en om hem makkelijker te laten ademen kun je een opgevouwen handdoek onder zijn matras leggen aan het hoofdeind. Als hij tenminste niet het hele bed door draait 's nachts zoals mijn zoontje :)

Mijn moeder zweert nog steeds bij een doorgesneden ui naast het bed om de luchtwegen te openen. Kun je altijd proberen, het kan zeker geen kwaad!

Ben je al met hem naar dokter geweest. Ik wil je niet bang maken. Maar het rs virus heerst erg onder jonge kinderen. En misschien kan er iemand voor hem zorgen de nachten. Dat hij om en om een nachtje te logeren gaat.. Het zijn ideeën..

Bedankt voor de tips!
Ik was inderdaad ook bang voor het RS virus ( en met een baby op komst vond ik dat heel eng) dus we zijn naar de dokter geweest. De dokter stelde me gerust dat er in onze omgeving nog geen gevallen bekend zijn van het RS virus. Hij heeft een anti biotica kuur gekregen om eventuele ontstekingen te verhelpen . De koorts is al minder dus ik heb goede hoop.

Dat ui onder het bed zweer ik zelf ook bij. Regelmatig ruimt zijn hele kamer naar ui haha!

Bedankt voor de tips

Terug
Bovenaan