op het randje een mei-mama geworden

op 31 mei zijn om 00.30 u onze zoon Ebubekir en om 00.50 u onze dochter ?rem geboren. om 22.45 u braken mijn vliezen waarna we meteen naar het ziekenhuis zijn gegaan. hier in turkije heb je staatsziekenhuizen en priveziekenhuizen. we gingen eerst naar het staatsziekenhuis. daar bleek dat ik al 3-4 cm ontsluiting had. de verloskundige die dienst was heel onaardig en naar. ze zei dat het nog veel te vroeg was (36 weken) en dat ze daar geen couveuse hadden. als ik daar zou bevallen zou dat op eigen risico zijn. wij dus daar maar vertrokken en naar een priveziekenhuis gegaan. daar begonnen ze meteen over een keizersnee en waren nog andere toestanden, dus ook daar weer weggegaan. ondertussen ook al weeen gekregen. wij naar een ander, nieuw priveziekenhuis. daar op de eerste hulp kreeg ik nog meer weeen die snel opgevolgd werden door persweeen. de gynecholoog was al opgeroepen maar nog niet daar. verpelegers liepen in en uit maar leken tijd genoeg te hebben. op een gegeven moment merkte ik dat de eerste er al uit begon te komen. tegen de verpleegster gezegd en na nog 2 keer persen was mijn zoon geboren. hij werd weggebracht en uiteindelijk kwam de dokter en 20 minuten later is ?rem geboren. volgens de dokter was het niet veel te vroeg voor een tweeling en volgens de kinderarts hoefden ze ook niet in de couveuve. vrijdagsmiddags mochten we alweer naar. wel hebben ze maandag nog 2 nachtjes in het ziekenhuis gelegen voor geelzucht, maar nu gaat alles weer goed gelukkig. onze grote zus is supertrots op haar broertje en zusje en helpt heel goed mee.

dankjulliewel. dat was zeker een gedoe en zeker als je bedenkt dat ze allebei in een stuit lagen. maar gelukkig is alles goed gekomen en genieten we nu volop van ze.

Terug
Bovenaan