Op het randje van overgewicht

Hoi dames,

Ik heb al een tijdje niks meer van me laten horen. Druk geweest met mn 2 kinders.

Milou is op 28 mei geboren. Ze woog toen 3760 gram. Met 9,5 week werd ze op het CB gewogen en bleek dat ze al 6470 gram woog en al 60 cm was. Op het CB waarschuwde ze me dat ze op het randje van overgewicht zit. Wat moet ik nou met die info?

Ik geef volledige bv (6 a 7 keer per dag 1 borst) en had begrepen dat ze daar niet TE dik van konden worden. Denk echt dat ik het CB maar een beetje moet negeren. Wat zouden jullie doen?

Groetjes Jenneke

Ik zou ze negeren!!!!
Je kindje neemt wat ze nodig heeft!!!

Je dochter heeft toch van te voren niet naar dat stomme groeilijntje gekeken.......
En als ze niet genoeg krijgt zit jij met een baby die compleet overstuur is.

Ik hoorde van mijn kraamzorg dat het CB steeds vaker zegt dat moeders moeten stoppen met BV omdat hun kinderen 'te dik' worden. Met de fles zou je beter af kunnen meten wat ze drinken -> dus je zou volgens het CB je kleine baby op dieet moeten zetten!!!! gekker dan dat kan het tocht niet!!!!

De lijntjes bij het CB zijn wel gemiddelden voor flesvoedingskinderen en BV kinderen groeien nou eenmaal anders.

Ik zou haar gewoon lekker niet meer wekelijks laten wegen (zodat je er ook niet steeds mee geconfonteerd word) en alleen laten wegen als ze bij de arts komt.
Als ze straks 1jaar is kan het zomaar zijn dat ze weer 'te licht' is........................

Volg je gevoel en vertrouw op je kindje en de natuur!

hoi hoi

zou ook gewoon zo verder gaan als nu
en dat "babyvet" gaat er wel vanaf als ze gaan kruipen en meer bewegen.

cb zegt zo veel.... pff en als je nuttige vragen hebt helpen ze ook niet (vind ik althans)
zolang je kind blij is en het goed doet hoef je je geen zorgen te maken.

een baby geef je gewoon eten als het honger heeft die kan zelf het beste aangeven wat ze nodig heeft.

bij een vriendin van mij zeiden ze ook dat haar kind veels te klein was (zij en haar man zijn allebei klein dus ja daar zal niet snel een reus uitkomen he) dus ja aan die info heb je dan ook niks behalve dat je je zorgen kan gaan maken.
ieder kind heeft ze eigen weg denk dat er geen een kind echt gemiddeld is.

gr.

Hey Jenneke,

Ik zou maar gewoon trots zijn op het feit dat je voeding zo goed is :) En borstvoeding.com kan je de groeicurve online bijhouden voor borstvoedingskindjes... is veel beter dan die curve van het CB.... en feit is trouwens ook dat bv kindjes in het begin heel hard gaan qua groei.... gewoon lekker genieten van al dat babyvet!

Groetjes Babette
(April forum, mijn dochtertje is ook een lekker spekje van 4,5 maand nu...)

hoihoi

ga lekker verder met van je kinderen genieten
het CB bij mij spreekt zichzelf continu tegen of hebben geen antwoorden.
1e week: je moet op verzoek voeden
2e week: je moet ritme bepalen ipv op verzoek
3e week: oh nee ze eet veeeel te weinig
4e week: wat eet en groeit ze goed
enz enz

ik kijk of ik er wat aan heb en daarna leg ik het lekker naast mij neer. Anders word je alleen maar onzeker

groetjes sabine

Moet eerlijk zeggen dat ik erg tevreden ben met het CB bureau! En aangezien we nu de derde hebben, hebben we aardig wat ervariung. Maar ze zijn hier ook helemaalaniet zo oordelend.
Via borstveodingsforum.com is er een linkje waar je je BV curve in kunt vullen! Dat ius vast gerustellend.

Inderdaad, lekker het CB negeren.
Vriendin van mij gaf haar kindje ook BV en groeide in het begin enorm hard (werd zelfs doorverwezen naar het ziekenhuis, was helemaal niks aan de hand trouwens) en haar kindje is nu een peuter met normaal postuur. Hij groeide in het begin heel hard en op een gegeven moment ging het gewoon een stuk minder snel. Zijn 'curve' ging dus gewoon anders, dan de gemiddelden. Gewoon lekker zo doorgaan en jezelf niet gek laten maken.

Terug
Bovenaan