Op je buik liggen

Hallo,
Tot wanneer mag/kan je eigenlijk op je buik liggen? Ik kan nu al bijna niet meer op mijn buik liggen. Maar is het erg om zolang mogelijk op je buik te blijven liggen?
Groetjes Loes

Hoi Loes,

je mag gewoon op je buik slapen als je dat prettg vind.
Ik doe dit ook regelmatig en was erg bang dat dit niet mocht ivm de zwangerschap.
Ik was heel moeilijk aan het doen met dekens oprollen zodat ik niet helemaal op mijn buik kon rollen.
Want ik dacht dat dat misschien slecht was voor de baby.
Heb dt toch maar nagevraagd aan de verloskundigen en de gynacoloog en die zeiden beide dat dat geen kwaad kon.
Op een gegeven moment ga je toch op je zij of rug liggen omdat het niet meer gaat met jebuik en je het niet meer fijn vind liggen.
Mijn buurvrouw heeft heel de zwangerschap op haar buik geslapen en er is niks aan de hand met het kind.

Groetjes Fanny

Hallo,

ik doe het ook gwn hoor! Net zolang tot het niet meer gaat. Ik heb ook weleens verhalen gelezen van dat het niet goed zou zijn. Toen ook nagevraagd aan de VK, maar ken idd geen kwaad.

Liefs Debby.

Hoi meiden,

Ik lag graag op mijn buik te lezen maar dat lukt niet meer hoor. Doet pijn en krijg het er benauwd van en mn kind protesteert heel hevig. Die ligt dan in de verdrukking. Dus voor mij is het niks.

Groetjes Petra (18 wkn, 6 dagen)

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste reactie (spannend!), maar een veilig onderwerp, hihi. Ik ben nu 16 (bijna 17) weken zwanger en kan ook al niet meer op mijn buik liggen. Het ligt niet meer prettig, hoewel ik feitelijk nog helemaal niet gegroeid ben, nou ja mijn buik dan.. Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap (helemaal spannend!!)

groetjes

En meiden? Hoe gaat het hier met op de buik slapen?

Bij mij lukte dat al een hele tijd niet meer maar ik moet er nu echt niet meer aan denken haha...hoe anderen dat een hele zwangerschap doen is mij een raadsel...dan lig je toch op een bult? hahaha...

Groetjes Peet

Nou, ik vind het nog steeds het fijnste maar binnenin voel ik dan zo veel getrappel.. Dan draai ik er maar vanaf, want heb echt het gevoel dat die kleine dat doet omdat ie zoiets heeft van: hee hallo, ik word geplet! Ga van me af!

(24+ weken zwanger)

Terug
Bovenaan