Op je rug slapen

Weet iemand van jullie of het kwaad kan dat ik op mijn rug slaap? Ik ben nu 24 wk zwanger en val ik slaap op mijn zij maar word wakker op mijn rug elke dag. Ik hoorde van een vriendin dat dat niet goed is....
voordat ik weer aan de telefoon hang bij de vk...weten jullie het?
Thanx
 
Het schijnt zo te zijn dat aan het eind van je zwangerschap je baarmoeder op de grote bloedvaten achter in je rug gaat drukken als je op je rug ligt.
Daar wordt je zelf niet lekker van (duizelig en zo) en ook voor de doorbloeding van de placenta is het minder goed.

Maar ik ben inmiddels 39 weken en lig nog steeds regelmatig op mijn rug (gebeurt me automatisch).
Ik heb het dus aan de VK voorgelegd, en zij zei dat als ik er zelf geen last van heb, de baby er ook niets van merkt. Oftewel: zolang je je er zelf goed bij voelt mag je gewoon op je rug liggen, als je er niet lekker van wordt moet je draaien, maar dat schijn je zelfs in je slaap automatisch te doen.

Groeten,

N.

 
Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en kan niet op m'n zij slapen omdat m'n rug dan vreselijk zeer gaat doen. Ik slaap al bijna de hele zwangerschap op m'n rug en heb me er nog nooit slecht bij gevoeld. Het lijkt me niet z'n probleem hoor. Mocht je het zelf wel vervelend vinden, dan helpt het misschien om een kussen in je rug te leggen zodat je in je slaap niet zo makkelijk op je rug kunt rollen.

Groeten,
Lisa.
 
Ik ben nu bijna 33 weken zwanger en kan niet op m'n zij slapen omdat m'n rug dan vreselijk zeer gaat doen. Ik slaap al bijna de hele zwangerschap op m'n rug en heb me er nog nooit slecht bij gevoeld. Het lijkt me niet z'n probleem hoor. Mocht je het zelf wel vervelend vinden, dan helpt het misschien om een kussen in je rug te leggen zodat je in je slaap niet zo makkelijk op je rug kunt rollen.

Groeten,
Lisa.
 
Ik ben nu 37,5 weken, en kan gelukkig nog in elke houding slapen die ik leuk vind :)
Zoals N. al zegt, bij veel vrouwen druk de baarmoeder op een gegeven moment de buikslagader dicht als je op je rug ligt (of zelfs op je linker (dacht ik) zij), maar dat geldt dus niet voor iedereen. Zolang je er zelf geen last van hebt hoef je je geen zorgen te maken.
 
Terug
Bovenaan