op kraambezoek als je verkouden bent

Hallo Jeanet,
Ik kan niet voor een ander spreken, maar ik denk niet dat ik er echt heel blij mee zou zijn...ik zou in ieder geval even bellen dat je verkouden bent en het aan de ouders over laten (als dit tenminste de situatie is)
Mijn dochter is de eerste twee weken van haar leventje verkouden geweest en dat vond ik wel zielig hoor, zat op dag 2 al aan de neusspray en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Yvonne

Hoi,
Als je gewoon verkouden bent en geen koorts hebt, kun je bij een gezond kindje
rustig op kraamvisite gaan. Als je koorts hebt niet. En als er iets is met het kindje
kun je beter ook even wachten.
Toen mijn zoontje geboren werd in het zh (31-08-2004). Was hij weliswaar een maand
te vroeg maar kerngezond. En ik heb me er geen moment druk om gemaakt. Er liep
zelfs een verpleegster rond die wat verkouden was. Geen probleem bleek later want
als het goed is heeft die kleine antistoffen van de moeder meegekregen in de buik.
Daar teren ze de eerste tijd op. Daarna is het zaak voor die kleine om zelf antistoffen
te produceren. En ja daar hoort op zijn tijd ook een verkoudheid bij. Hoe zielig ook...
Gewoon lekker gaan dus als het kindje gezond is.
Liefs Melanie

Hoi,
Ik zou het zeker eerst melden aan de ouders en het aan hen overlaten. Ik vind nl. niet dat je de kersverse ouders in verlegenheid mag brengen. Ik zou het zelf niet echt prettig vinden om een verkouden persoon op kraambezoek te krijgen......
Groetjes, Nicole

Hoi,
In principe zal het geen kwaad kunnen om langs te gaan. Net als één van de vorige schrijfsters al zei, heeft de baby nog anti-stoffen van de moeder. En kraamverzorgsters die verkouden zijn, moeten ook gewoon werken.
Maar ik zou het voor de zekerheid idd even met de ouders overleggen.
Groetjes Sil

Toen het zoontje van vrienden van ons was geboren zijn wij een maand later op kraambezoek geweest. Die avond ben ik echt megaverkouden geworden. Heb de kleine wel van tevoren vastgehouden en een kus gegeven. De verkoudheid kwam plots opzetten. Heb dit ook gezegd en zij maakten er geen punt van.

Suus

ja moeilijk ik ebn nu zelf verkouden en 1 week terug bevallen
dus ja en mijn visite was het niet maar mijn dochtertje wel (peuterspeelzaal he)
maar als ik echt heel verkouden ben en het snot er gewoon als een kraantje uitloopt zal ik een par dagen w8
zal ik wel zo fijn vinden als mijn viste dat zou doen
gr marijke

Op zich is het geen probleem als je gewoon verkouden bent, om op kraamvisite te gaan. Ikzelf zou echter de baby niet echt knuffelen. Zowiezo vraag ik bezoek om zijn handen te wassen voor ze de baby opppakken. (verkouden of niet!)

Terug
Bovenaan