Op mn heupen

A

Anoniem

Guest
Ik heb nu sinds een week een heel akelig gevoel op/aan mijn heupen. Het begint zo rond een uur of 15:00 en als ik 's avonds in bed lig weet ik echt niet meer hoe ik moet gaan liggen.

Het voelt alsof er een heel strakke zware riem op mijn heupen hangt. Het is niet zo zeer dat het echt pijn doet (of misschien toch wel?), maar het is zo'n verschrikkelijk irritant aanhoudende 'druk'. Ik word er 's nachts zelfs wakker van terwijl ik vanaf dag 1 van mijn zwangerschap slaap als een os. 's ochtends is het weer over.

Ik heb al wat gelezen over bekken instabiliteit, maar dat is het volgens mij niet. Iemand een idee of hier ook last van?

Alvast bedankt!

Het spijt me voor je maar het zou 't wel kunnen zijn. Meteen mee naar de Huisarts. Vaak schrijven ze fysiotherapie voor en dat kan goed helpen!
Sterkte.

ik weet niet hoelang je al zwanger bent? maar zou het niet kunnen dat je kleintje aant indalen is? of bandenpijn??
gr. sandy

Ben maandag precies op de helft, dus ik hoop maar dat ie nog niet aan de afdaling is begonnen. ;-)

Ik ben niet zo'n doktersmens, maar na al die elendige verhalen over Bi zal ik er morgen gelijk naar laten kijken.

Bedankt!

Hoi,

Sinds een paar weken ook last van mijn heupen 's nachts. Bij mij is het meer een gevoel van druk alsof je te lang hebt gelegen, dus ik draai wat af 's nachts (ik kan alleen nog maar op mijn zij slapen dus niet veel keus, hihi). Ik denk dat het bij mij te maken heeft met toename van lichaamsgewicht (ben 11 kg aangekomen). Bij bekkeninstabiliteit zou je juist ook met lopen last moeten hebben, denk ik.

Groetjes,Nana (36 weken)

Ik heb dat ook gehad tijdens de 2e helft van mijn zwangerschap en wat mij goed heeft geholpen was een kussen tussen mijn knieen ,tenminste als ik op mijn zij lag,probeer het eens,wie weet........succes

De verloskundige denkt dat het te maken heeft met de verweking van de botten etc. Rustig aan doen en als ik thuis kom na het werken eerst een uurtje gaan liggen. Ja, dat schiet natuurlijk niet op. Ben elke werkdag pas rond 6 uur thuis en als je dan pas een uur later aan het eten kan beginnen etc heb je ook niks meer aan je dag en sterf je van de honger.

Als het erger wordt meld ik me gewoon ziek voor 3 uur per dag. Sorry hoor, maar ik was toch niet van plan de komende 20 weken thuis te blijven en helemaal niks te doen omdat ik tot 17:00 moet werken. Ik heb me nog nooit een dag ziek gemeld en heb graag ook nog een sociaal leven en aangezien ze me er hier toch uit gaan werken na mijn zwangerschapsverlof....

Groetjes!

Terug
Bovenaan