op naar de 20 weken

hallo allemaal

ik ben simone 24 jaar en zwanger van ons 2de kindje......
zwangerschap is tot nu toe moeizaam verlopen ...meer in het ziekenhuis gelegen dan thuis kunnen zijn... en dat met een zoontje van 1.5 jaar..

nou ziiten we bijna op de 20 week ... wat vinden jullie tijd vliegt voorbij hee,,,hebben jullie ook nog last van veel kwaaltje.....en voelen jullie je kindje bewegen .. ik ben morgen 19 weken zwanger en voel er weinig tot vrijwel niks.. iets waar ik me er druk om maak .. hoe zit dat bij jullie......

sorry voor zoveel vragen

simone

hey

sow dat is heftig zeg! en hoe komt het dat je zo veel/vaak in het ziekenhuis hebt gelegen? maar ik ben 15 weken zwanger, dus voel de kleine nog niet... maar hoop wel dat hij/zij snel iets van zich laat horen haha

maarre van al die vragen, dat maakt niet uit hoor! daar is het forum voor ;)

Liefs,

Ik ben nu 19 wk en 1dag:) geen last van kwaaltjes meer:) ook bijna niet gehad.
Het gaat inderdaad super snel! Voor je het weet ben je over de helft...
Ik voel ook nog niks hoor. Ik zou me er niet te druk over maken. Mijn verloskundige had gezegd dat ik het tussen de 18 en 20ste week wel zou kunnen voelen, maar dat hoeft niet. Dat kan ook best pas een paar week later zijn. Een vriendin van mij voelde het ook pas met 22week.. Dus hoe moeilijk ook soms...en hoe graag je het ook wilt voelen...rustig afwachten:) het zal wel goed komen:)
Liefs Ellen

heey dak vooe jullie reacties....

@ lovertjuh ik ben erg ziek geweest in de eerste 3 maand... ik kon niks binnen houden . raakte dus snel uitgedroogd en ondervoed.....enige voordeel ben 10 kilo afgevallen....maar oo wat heb ik t vervloekt ...maar denk des te blijer ik ben met de kleine .. heb hier heel veel voor moeten doorstaanpfff....
@ ellen
ooo dat is wel een gesrust stelling zeg , dat jij ook nog niks heb gevoeld . en idd hoor ook wel verhalen mijn moeder is sinds kort kraamverz die had laatst een kraamvrouw die heeft de hele zwangerschap niks gevoeld de placenta lag omgedraaid, nou ik moet er niet aan denken ......en idd we gaan van het beste uit heey

liefs

Hoi,

Een heleboel vragen inderdaad, maar snap dat je ze hier stelt.
Ik krijg in Maart de 20 weken echo. En ben ook zwanger van de 2de. Ons eerste kindje is van juni 2008. En met haar heb ik heel wat beleefd, zowel tijdens de zwangerschap als met de geboorte. Snap een heleboel van je vragen maar al te goed.

Nu met de 2de zwangerschap vindt ik inderdaad dat de tijd voorbij vliegt. Bij de eerste duurde het een eeuwigheid en was ik er ook heel anders mee bezig dan nu. De hele zwangerschap is ook compleet anders. Nu loop ik bijvoorbeeld nog met bijna 17 weken. Bij de eerste keer zat ik al in een rolstoel. Bij de eerste heb ik bekkeninstabiliteit gehad en zat ik vanaf maand 3 tot aan 8,5 maand in een rolstoel. Gelukkig heb ik nog een paar weken van de zwangerschap lopend door mogen brengen. Nu merk ik wel dat ik wat meer last heb van mijn bekken dan wanneer ik niet zwanger ben en ook dan heb ik er last van. Verder ben ik nu 3 maanden lang dag in dag uit misselijk geweest en hoefde ik niet te spugen. Soms had ik dit wel heel erg graag gewild, dan had ik niet de hele dag dat misselijke gevoel gehad. Bij M. had ik 2 maanden nergens last van en moest ik aan het eind van de eerste 3 maanden spugen na het avond eten.

Wat wel bij beide zwangerschappen gelijk is dat ik misselijk wordt van bepaalde geurtjes en geuren erg sterk waarneem.
Verder merk ik nu dat ik vooral 's avonds erg moe ben. Maar goed, heb dan ook een peuter van 2 jaar en bijna 8 maanden rondlopen hier in huis. En kan dus niet even slapen wanneer ik zou willen. Iets wat ik bij haar wel kon.

Het voelen van het kindje is ook iets wat je vraagt. Beide keren voelde ik de kleine erg vroeg in de zwangerschap. Beide keren rond de 12de, 13de week. Soms heb ik dagen dat ik de kleine erg goed voel en de andere keer voel ik het dagen achter elkaar niet. Of let ik er niet op. En dit maakt me soms wel eens onrustig. Vooral omdat deze 2de zwangerschap niet spontaan kwam.

Nou, laat je het weten hoe de 20 weken echo was? Zou vast allemaal wel goed zijn.

De tijd vliegt inderdaad voorbij, ik ben morgen ook alweer 19 weken. Maar het kan mij niet snel genoeg gaan!!
Helaas voel ik de kleine ook nog niet trappen,maar komt vanzelf joh!!
Kwaaltjes genoeg helaas, ik ben net als jouw de eerste 3maanden heel ziek geweest, idd ook ziekenhuis in en uit!
Nu dat over is heb ik alweer last van het volgende, bekkeninstabiliteit en een beknelde zenuw in mijn been..

Maar maak je niet te druk, die kleine laat zich vanzelf voelen!!

Hoi Simone,

Hier even een berichtje.
de tijd vliegt inderdaad zo voorbij.
ook ik wil je gerust stellen.
ik ben zwanger van ons 1e kindje en ben 4 juli uitgerekend ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger.
ook ik wil je vertellen nog steeds niks te voelen al zou ik dat graag willen.
maar we moeten nog echt even geduld hebben. de kleine gaat vanzelf wel een teken geven van mama hier ben ik.
geniet van je zwangerschap.

Gr Lucindy

super bedankt allemaal......

nu moet ik ook melden dat ik net onder de douche weg kom. en de kleine begon te bewegen voelde 3 schopjes ... ff emotioneel momentje pfff.... wel een opluchting......

en net als velen ben ik ook erg moe . ik heb een zzontje van 1.5 jaar dus kan ook nie op bed want menneer slaapt nie meer smiddags. en is snachts bijna hele nacht wakker kan het nu minder hebben dan voor de zwangerschap met gevolg enorme huilbuien bahhhhhhh...

maar jeetje met 13 week al in een rolstoel .... pff mag ik nie klagen . ik heb nu ook erge rugpijn hoe noemen ze het zwangerschap isiasch ....ik hoop dat het bij de 2 voor ons allemaal beter afgaat op het eind iedergeval

nog een week je dan mijn 20 week echo spannend hoorpfff.......

fijne zondag

Terug
Bovenaan