Russel; doorverwijzen
Ook ik heb er ervaring mee. Heb vorig jaar een mk gehad bij ong 6,5 week (in 1e ronde zwanger). Dit bleek een bbz te zijn. Daarna zijn we verder gaan proberen, Maar ik had de hele tijd het idee dat het niet helemaal goed zat van binnen. Dus ben naar ha gegaan met verwijzing. Was op dat moment weer ong 6 mnd bezig. Hij vond t niet echt nodig maar ik stond erop. Heb zelf afspraak moeten maken met fertiliteitsarts. Bij 1e afspraak vinden ze het fijn als je partner ook meegaat. We kregen gesprek en daarna kreeg ik inwendige echo en werd uitstrijkje gemaakt. Ook werd er bloed afgenomen. Partner moest na die afspraak binnen 6 weken sperma inleveren en ook bij hem werd bloed afgenomen. Wij hebben ook een paar samenlevingstesten gehad en daaruit bleek de 2e keer dat mijn baarmoederslijm te zuur is, daardoor kunnen er geen zaadjes doorheen. Voor de rest is alles goed, mijn eisprong is goed, regelmatige cyclus, zaadjes waren goed, alle uitslagen goed. Nu moet ik max. 6 maanden bij elke eisprong voor het sexen spoelen. (hopelijk raak ik binnen die 6 maanden zwanger....)Een af ander medicijn met water moet ik dan in vagina brengen, dat spoelt t schoon van binnen. Heb dit 1,5 week geleden voor t eerst gedaan, en bij controle bleek dat dit in ieder geval helpt. Zaadjes zwemmen goed, en zuurtegraadt was ook erg goed, Volgende week is mijn NOD, dus maar weer afwachten!
Net als wat Russel zegt zou ik er gewoon op aandringen dat je een verwijsbrief krijgt. Het is jouw lichaam. Sommige huisartsen hebben de neiging om te zeggen dat je t nog maar even moet proberen. Als ik nu niet doorverwezen was, dan wisten we niet dat ik dit probleem had, en sja, dan kan je misschien wel heel lang wachten met zwanger raken.Ik ben al 34,5 jaar, dus kan ook geen jaren meer wachten. De 1e x zwanger raken was ook puur geluk.
Succes ermee!