op naar de ha

A

Anoniem

Guest
Ik ben nieuw op het forum en heb de volgende vraag. Wij zijn inmiddels al een jaar bezig met zwanger worden. Ik slik al foliumzuur en maak de laatste 4maanden ook gebruik vande ovulatietesten van Sensitest. Maar tot nu toe zonder resultaat. Wij hebben nu de stap genomen om naar de ha te gaan. Maar heeft iemand ervaring met de ha bezoeken? Wordt eerst de man onderzocht? Vindt het allemaal wel spannend, maar de onzekerheid van wel/ niet zwanger zijn is ook een stressige periode.

Hoi Janet,

Ik heb de ervaring om naar de huisarts te gaan. Ik had moeilijkheden met mijn menstruatie en heb eerst een kuur gekregen om dat op te wekken. Toen dit niet lukte ben ik doorgestuurd naar de gyneacoloog. Hier heb ik een inwendige echo gehad twee keer en nu wordt ik doorgestuurd naar een fertiliteitsarts deze gaat samen met mijn vriend en mij kijken hoe mijn cyclus eruit ziet en wat we eraan kunnen doen om toch zwanger te worden. Ik ben drie jaar aan de prikpil geweest en heb darom moeilijkheden met mijn menstruatie. Nu is uit de inwendige echo's gebleken dat ik een heel dun laagjes s,ijmvlies in de baarmoeder heb en geen activiteit in de eierstokken. Ik heb bloed laten prikken op hormonen en mijn vriend moest zijn deel laten controleren. Hier krijgen wij maandag uitslag van. Iedereen komt natuurlijk om een andere reden bij een ha omdat het niet lukt. Maar zo heb je een beetje een beeld hoe wij het ervaren hebben. Wat ik wel tegen je wil zeggen is dat als je er echt op staat om onderzoeken te laten doen zou ik me niet laten afschepen met "probeer het eerst nog maar eens een paar mannden" ik had voor mijn gevoel   het idee dat er meer aan de hand was en heb gewoon gevraagd om een verwijzing naar de gyneacoloog en deze bevestigde dat ik de juiste beslissing had genomen.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Veel sterkte en hopelijk weet je gauw meer.

PS. Waaraan denk je dat het bij jullie ligt?

Groetjes Russell

Russel; doorverwijzen

Ook ik heb er ervaring mee. Heb vorig jaar een mk gehad bij ong 6,5 week (in 1e ronde zwanger). Dit bleek een bbz te zijn. Daarna zijn we verder gaan proberen, Maar ik had de hele tijd het idee dat het niet helemaal goed zat van binnen. Dus ben naar ha gegaan met verwijzing. Was op dat moment weer ong 6 mnd bezig. Hij vond t niet echt nodig maar ik stond erop. Heb zelf afspraak moeten maken met fertiliteitsarts. Bij 1e afspraak vinden ze het fijn als je partner ook meegaat. We kregen gesprek en daarna kreeg ik   inwendige echo en werd uitstrijkje gemaakt. Ook werd er bloed afgenomen. Partner moest na die afspraak binnen 6 weken sperma inleveren en ook bij hem werd bloed afgenomen. Wij hebben ook een paar samenlevingstesten gehad en daaruit bleek de 2e keer dat mijn baarmoederslijm te zuur is, daardoor kunnen er geen zaadjes doorheen. Voor de rest is alles goed, mijn eisprong is goed, regelmatige cyclus, zaadjes waren goed, alle uitslagen goed. Nu moet ik max. 6 maanden bij elke eisprong voor het sexen spoelen. (hopelijk raak ik binnen die 6 maanden zwanger....)Een af ander   medicijn met water moet ik dan in vagina brengen, dat spoelt t schoon van binnen. Heb dit 1,5 week geleden voor t eerst gedaan, en bij controle bleek dat dit in ieder geval helpt. Zaadjes   zwemmen goed, en zuurtegraadt was ook erg goed, Volgende week is mijn NOD, dus maar weer afwachten!

Net als wat Russel zegt zou ik er gewoon op aandringen dat je een verwijsbrief krijgt. Het is jouw lichaam. Sommige huisartsen hebben de neiging om te zeggen dat je t nog maar even moet proberen. Als ik nu niet doorverwezen was, dan wisten we niet dat ik dit probleem had, en sja, dan kan je misschien wel heel lang wachten met zwanger raken.Ik ben al 34,5 jaar, dus kan ook geen jaren meer wachten.   De 1e x zwanger raken was ook puur geluk.

Succes ermee!

Bedankt voor de reakties. Ik zal ook zeker aandringen op een verwijsbrief, want ik ben inmddels ook al 32 jaar. Dus niet meer de jongste. En ook omdat we niet weten bij wie het probleem ligt, zal dit ook nog wel geruime tijd duren, voordat de onderzoeken gedaan zijn. Natuurlijk heb ik wel een idee.. ws. ligt het bij mijn man. Hij is toen hij 6 jr. was geopereerd aan een niet ingedaalde teelbal. Dit kan dan problemen geven en ook rookt hij. Is niet erg bevorderlijk. En nachtdiensten werken blijkt ook van invloed te zijn. Dus genoeg redenen.... Maar het kan natuurlijk net zo goed bij mij liggen..

Terug
Bovenaan