Op naar poging 2!

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve meiden,

Voor diegenen die nieuw op het forum zijn: allemaal van harte welkom!

Na het mislukken van onze eerste ICSI poging, hebben we vanmiddag het evaluatiegesprek gehad met de arts. Hij was eigenlijk net zo teleurgesteld als ons, omdat poging 1 niet gelukt was terwijl het tot aan de punctie er zo goed uitzag. Om een lang verhaal kort te maken, komt het er eigenlijk toch wel op neer dat het bij ons een vrij lastig verhaal gaat worden vanwege mijn superharde eischil en de matige zaadkwaliteit van mijn hubbie. Daarnaast is het erg onduidelijk of de harde eischil veroorzaakt wordt door de endometriosecystes of niet. Wijzelf en ook de arts zitten heel erg in dubio of we meteen doorgaan voor poging 2, in de hoop dat deze poging een stuk beter gaat verlopen dan de vorige. Optie 2 is om toch eerst weer te opereren, maar daar zitten ook weer allerlei haken en ogen aan. Op dit moment ontbreekt het ons echter aan wijsheid, wat moeten we nu doen?
In ieder geval gaat de gyn. de komende weken toch even verder spitten in zijn wetenschappelijke boeken en tijdschriften in de hoop dat hij daar wat wijzer van wordt. Ik ga in ieder geval wel alvast van start met Lucrin, die heb ik maar meteen in huis gehaald. Helaas blijft het dus even onduidelijk hoe we nu verder gaan, maar waarschijnlijk gaan we het toch nog een keer proberen zoals bij poging 1. Hopelijk hebben we nu meer geluk!

Liefs, Ibbeltje

Hoi Ibbeltje,

Toen ik jouw berichtje las herkende ik daar iets in wat ik pas ergens gelezen heb, over jouw harde ei-schillen. Ik dacht dat ik het op Freya gelezen had, maar kan het niet meer terug vinden. Maar in ieder geval ging dat stukje over een nieuwe techniek waarmee ze voor het inbrengen van de zaadcel die schil proberen te 'verweken' zodat de zaadcel er makkelijker ingestopt kan worden met de naald, zonder dat het eitje beschadigt door al teveel geweld met die naald. Misschien dat je er zelf nog wat over kunt vinden mbv mijn verhaal? Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik wens je toe dat je snel met een nieuwe, betere poging kunt gaan starten!

Liefs, Anke

Hoi Ibbeltje

Ik hoop dat ze wat vinden om de spermacelltejs in de eitjes te krijgen. Ik zal hard voor je duimen en dat je 2de poging een groot succes gaat worden.

Liefs

Lydia

Hé ibbeltje,

Wat een hoop onzeker gedoe weer allemaal.
Ik hoop dat je gewoon heel snel aan de 2de poging kan gaan beginnen en een heleboel mooie bruikbare eitjes aanmaakt.
Ik ga zo ontzettend hard voor jou .

Ik volg jou (en alle andere "oude" bekenden) nog steeds. Ik lees alleen niet meer zoveel van je.
Hou gaat het verder met je? Heb je weer genoeg moed en energie voor een 2de poging?

Nou meid, hou de spirit erin, mijn  gaan weer overuren draaien zodra het "echte" werk weer gaat beginnen.

Kruimel

Hoi Kruimel en alle anderen,

Lief dat je nog zo met alle oude bekenden begaan bent. Ik had even genoeg aan mijzelf en had niet zoveel zin meer om op het forum actief bezig te zijn, vandaar dat je niet zoveel meer van mij gehoord hebt. Inmiddels gaat het wel weer beter.
Wat fijn dat het bij jou zo goed gaat en dat het hartje volop klopt. Het lijkt mij een erg geruststellend gevoel, geniet er lekker van!
Ik had mij wel weer opgeladen voor een nieuwe poging, zag het weer helemaal zitten. Helaas heeft het gesprek van gisteren wel weer een nieuwe domper gegeven, maar ik probeer de moed niet te verliezen. Hopelijk wordt poging 2 het helemaal voor ons!
In ieder geval staat de arts volledig achter ons wat betreft de volgende pogingen. We gaan er alles voor doen om deze poging(en) zo succesvol mogelijk te laten verlopen, hopelijk werkt de natuur ook nog een handje mee!

Terug
Bovenaan