Op pad met baby... hoe doe je dat met de voeding?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Hier een kersverse moeder met een simpel vraagje. Met onze kleine van 2 weken willen we binnenkort toch wel eens op pad gaan. Hij krijgt flesvoeding en we gebruiken gekookt kraanwater wat we opwarmen in de magnetron om zijn voeding mee aan te maken.

Nu is mijn vraag... hoe doe je dat als je op pad gaat. Afgekoeld gekookt kraanwater meenemen is geen optie want dan moet je het eerst opwarmen dan mengen met poeder en dan weer opwarmen? Gewoon de voeding thuis al maken en afgekoeld mee op pad nemen en dan in een magnetron opwarmen? Maak je de voeding op de juiste temperatuur en doe je hem dan in een thermoskan (blijft de voeding dan wel echt goed op temperatuur?).

Kortom... hoe doe je dat... wat is verstandig? Het is onze eerste dus we hebben hier nog totaal geen ervaring mee.

Liefs,
Miepzzz

Hoi
Nou, heel handig: je kookt kort voordat je weggaat water, giet dat in de thermoskan.
Het flesje vul je alvast met koud water, of je neemt een drinkflesje met koud wat mee als je de hele dag op pad bent.
Dan is het zo handig als wat: je vult het flesje bij met gekookt water tot dat het op de juiste temp aanvoelt (of je giet dus afwisselend koud en gekookt wat erin), voeding erbij (je hebt van die handige torentjes bij de hema, die zijn smal en passen goed in je tas) en klaar is kees!
Ik heb het nooit een probleem gevonden. Vond BV (dat hebben ze 10 weken gehad allebei) niks handiger, ik moest altijd klungelen met tepelhoedjes.
Succes!

Dus je de doet kokend heet wat in de thermoskan, dat was ook de vraag.

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2008 20:32:02'));

Dus je de doet kokend heet wat in de thermoskan, dat was ook de vraag.
Dat blijft de hele dag heet, of is juist laat in de avond op goed temperatuur als echt een hele dag weg blijft.
Zo'n smalle themoskan moet je hebben.

Wij hebben idd. ook een apart thermosflesje voor heet water voor de fles. Dat gebruiken we nergens anders voor. Voedingtorentje vullen met de juiste hoeveelheid schepjes en idd. koud water meenemen. Dat gaat prima.
En als je in een restaurant bent ofzo dan kun je altijd water oplaten warmen in de magnetron. Daar heeft  bij ons nog nooit iemand nee tegen gezegd.

Hallo,

Bedankt voor jullie tips... ik ga een thermosfles scoren!

Liefs,
Miepzzz

Terug
Bovenaan