Op reis naar Kreta & Grieks eten

Goedemiddag!

Ik heb vorig weekend ontdekt dat ik opnieuw zwanger ben, bloedtest heeft dit ook bevestigd. Echo moet nog ingepland worden.

Het is allemaal nog pril, maar ik vertrek komende woensdag met een vriendin naar Kreta en nu vraag ik me af wat ik allemaal kan eten. Kan ik feta eten? En wat met salades? We gaan waarschijnlijk altijd op Resto gaan eten. Nog andere dingen waar ik op moet letten? Mag ik inktvis eten?

Ik heb de app zwangerhap. Maar als ik dit opzoek op het internet vind ik toch wat tegenstrijdige berichten. En ik ben precies alles vergeten van mijn vorige zwangerschap . Toen was ik wel heel voorzichtig waardoor ik vaak naar vettige/gefrituurde dingen greep en dat wil ik nu wat vermijden.

Dankjewel!
 
Het probleem met salade zit hem vooral in het wassen met kraanwater, wat voorzover ik kan vinden op Kreta gewoon veilig drinkbaar is.
En voor zover ik van vinden wordt op Kreta de feta tegenwoordig meestal met gepasteuriseerde melk gemaak. Hoewel van oudsher met rauwe melk.

Nou was mijn ervaring op Kreta dat je eigenlijk overal salade krijgt, en dat je in de supermarkt ook geen anderen groentes ziet. (16 jaar geleden dus kan veranderd zijn.) Ik heb op Kreta geen buikgriep gehad.

Maar als ik zwanger was, zou ik zelf wel geruster zijn met gaar eten op vakantie denk ik.
 
Terug
Bovenaan