op rust gezet door de verloskundige

Had al een tijdje veel harde buiken, maar de laatste paar dagen was het 25 a 30 keer per dag. Daarnaast ook bandenpijn.
Verloskundige gebeld. Die vond het ook wel een hoog aantal. Gemiddeld heb je het eeen paar keer per dag rond 24/25 wkn zwangerschap. (bij de andere kinderen begon het bij 34 wkn). Naar huisarts doorverwezen voor mogelijke blaasontsteking (nee) en candida infectie (in lichte mate aanwezig dus een klein kuurtje gekregen).
Enige oorzaak die de verloskundige nu kon aangeven was een zeer druk kind (ze lijkt nooit te slapen) in de buik en een 3e zwangerschap kort op elkaar. De baarmoeder vindt het allemaal teveel.
Nu moet ik dus echte rust nemen (terwijl ik al rustig aan heb gedaan de laatste weken). Erg moeilijk met een man met een drukke baan en 2 kleine kinderen. Ik moet oppassen dat het niet omslaat in weeen! (dit maakt me dus een beetje bang, vooral omdat mijn kleintje nog niet levensvatbaar is). Zo......... ik heb het effe van me afgeschreven!

Ojee!!!! Ik probeer nu ook rustig aan te doen daar ik sins een week of 2 hooguit 2x per dag harde buiken heb. Maar zoveel? Pfff.... dan zou ik maar even een break nemen op je werk!

Wat vervelend, het zal niet meevallen om met kinderen om je heen goed te kunnen rusten maar porbeer maar zoveel mogelijk mensen in te schakelen om je de rust te gunnen.
Harde buiken heb ik niet maar bandenpijn al vanaf 12 weken, kan daardoor mijzelf soms niet eens bewegen maar ik denk dat het komt omdat het de derde zwangerschap is en alles uitgerekt is.

He Meike,

Ik zou me ziek melden op het werk, je moet nou eenmaal rustig aan doen. Verder dan de kids wel normaal naar de dagopvang of oppas doen, zodat je die tijd hebt voor jezelf.
Sterkte meid

liefs nath

Ik heb me ook al 50% ziek moeten melden omdat ik het rustiger aan moet doen... Ok dat is niet leuk om te horen maar wel verstandig meid! Ik heb dan geen harde buiken maar een beginnende zwangerschaps vergiftiging, maar beide kan een vroeg geboorte opleveren en dat wil je nu echt niet! Ik zit nu dus 50% in de ziektewet.

(1mei mama 24w3d)

Terug
Bovenaan