op sneeuwreis

Wij vertrekken half januari op sneeuwreis naar Avoriaz (Frankrijk).
Ons zoontje zal dan juist 12,5 maand zijn. Ik heb al vanalles aangeschaft voor hem:
2 skipakjes, warme truien, zelfs een babybanz-brilletje ....maar ik vind maar geen gepaste schoenen voor hem.
Hij kan natuurlijk nog niet stappen, zal waarschijnlijk wel al kunnen staan. Ik heb wel al mini-snowboots gevonden maar die zijn nog veel te groot.
Hebben jullie soms tips voor mij?

Wat doen jullie met de kinderwagen? In Avoriaz is het verboden voor auto's en rijden er enkel koetsen, waardoor er dus overal een sneeuwtapijt ligt. Is dit gemakkelijk om daar met een Quinny (3 wielen) door te rijden?

En als laatste: hoe maken we het gezellig voor ons zoontje in de auto, het is natuurlijk een lange rit en ik vrees een beetje dat hij zich vlug zal vervelen.

Alvast bedankt voor de tips,

Vicky, mama van Rune
 
quote: Vicky schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-12-2005 17:04:25'));

Wij vertrekken half januari op sneeuwreis naar Avoriaz (Frankrijk).
Ons zoontje zal dan juist 12,5 maand zijn. Ik heb al vanalles aangeschaft voor hem:
2 skipakjes, warme truien, zelfs een babybanz-brilletje ....maar ik vind maar geen gepaste schoenen voor hem.
Hij kan natuurlijk nog niet stappen, zal waarschijnlijk wel al kunnen staan. Ik heb wel al mini-snowboots gevonden maar die zijn nog veel te groot.
Hebben jullie soms tips voor mij?

Wat doen jullie met de kinderwagen? In Avoriaz is het verboden voor auto's en rijden er enkel koetsen, waardoor er dus overal een sneeuwtapijt ligt. Is dit gemakkelijk om daar met een Quinny (3 wielen) door te rijden?

En als laatste: hoe maken we het gezellig voor ons zoontje in de auto, het is natuurlijk een lange rit en ik vrees een beetje dat hij zich vlug zal vervelen.

Alvast bedankt voor de tips,

Vicky, mama van Rune

Hoi,
Welke maat heeft je zoontje nu van schoenen?
Een driewiel in de sneeuw ik weet niet neem aan dat je hem goed vasthoud het lijkt mij niet zo stabiel maar door de luchtbanden rijd hij wel goed denk ik.
Wel heel leuk dat er alleen koetsen rijden echt een sfeertje.

Over de reis er heen. Je kan allemaal kleine goedkope kadootjes kopen waar hij in de auto wat aan heeft. Bij bv de wibra of de zeeman enz aan winkels.
Ga af en toe achterin zitten zodat hij niet alleen in.
Kijk voor een restaurantje onder weg waar ze wat voor kinderen hebben. Waar hij kan lopen en even rennen.
Neem alles mee om lekker te kunnen slapen en kleed hem niet te warm en dik in de auto dan kan hij zich nog bewegen.

groetjes joyce en heel veel plezier

 
hoi Joyce,

bedankt voor de tips.
Ik denk dat Rune nu ongeveer maat 19 heeft. Ik weet het niet zeker want hij draagt zootjes en bobuxen en daar staat er natuurlijk geen maat op.
Ik twijfel nog altijd om de driewieler mee te nemen op reis. Het neemt ook enorm veel plaats in in de auto. Ik zal misschien eens informeren of er daar leuke sledes te huren zijn.
Inderdaad, die koetsen hebben wel iets. We gaan daar nu ong. 6 jaar op reis en ik vind Avoriaz ook heel kindvriendelijk. Misschien een tip.

Over de reis zelf: ik zal zowiezo achteraan zitten. Er gaat namelijk nog een vriend mee dus die vliegt vooraan. Ik heb dit weekend al een neksteuntje gekocht voor in de autostoel. Zo ligt hij makkelijker als hij in slaap valt.
Ik hoop dat het meevalt in de auto. Ik zal in elk geval een heleboel speeltjes meenemen!

groetjes,

Vicky
 
Hoi,

Uit ervaring weet ik dat een slee een prachtig vervoermiddel is in wintersportplaatsen! Je hebt sleeën waar je kind in kan liggen, een soort lage plastic  bak is dat. Eigenlijk bedoelt om heel hard van een berg mee af te racen.  Hoef je die wagen ook niet mee te nemen.  Daar kan Rune volgend jaar lekker hard de bergen mee af racen!  Met een deken er in als ondergrond wordt het een lekker warm nestje.
Avoriaz ken ik helaas niet. En wat betreft schoeisel: misschien lekkere dikke sokken aan, zootjes aan en dan een paar iets te grote dikke ski- of wandelsokken er over heen? Volgend jaar heb je die sokken toch weer nodig. Maakt dan niet uit dat ze een maat te groot zijn. Misschien kleine zakjes om zijn voeten binden tegen de sneeuw? Iets van diepvrieszakjes of zo. Ik denk dat het zo wel lekker warm zit!
Veel plezier!!

groet,
Jinny
 
Hallo Vicky,
Wij gaan 21 Januari met onze dochter Muriël naar Oostenrijk.
Ook wij zijn op zoek naar snowboots. Nu heeft ze op dit moment maat 20
en die snowboots beginnen bij maat 21 dus ik doe haar wat dikkere of dubbele
sokken aan.Ze is nu 14mnd oud en loopt nog niet. Staat wel.
We huren daar een slee voor haar en nemen de kinderwagen zeker mee.
We reizen s'nachts, hebben we in de zomervakantie ook gedaan en ze sliep heerlijk
nu maar hopen dat dat weer gebeurt. Ik heb er erg veel zin in,jullie waarschijnlijk ook.
Veel plezier groetjes Miranda
 
Hoi Vicky,

Wij zijn  gisteren teruggekomen van onze eerste wintersportvakantie met onze dochter (bijna 11 mnd)  . Helemaal te gek!

Ik had gelukkig kleine laarsjes met bont kunnen kopen, dus dat probleem had ik niet. Mijn tip is ze gewoon ter plaatse te kopen, want in de winkels daar hebben ze echt veel meer keuze dan hier. De ellende om hier een skipak in maat 86 te krijgen.... en daar liggen de winkels er vol mee....

Wij hadden de kinderwagen meegenomen, omdat dat toch een stuk warmer is dan op een sleetje (is wel leuk overigens). Lekker in de fleecezak met haar ski-jasje aan mee de sneeuw in. Als ze in zo'n zak zitten, hebben ze eigenlijk geen moonboots meer nodig. Ik zorgde wel altijd voor een maillot onder haar broekje en een lekkere extra muts onder haar capuchon.  Helaas weigerde  madam haar handschoenen,  maar die smeerde ik in met vaseline, dus dat scheelt tegen de kou.
Wij hebben een quinny met vier wielen, deze was erg stabiel in de sneeuw, maar ik heb ook veel drie-wielers gezien en zelfs mensen met een simpele buggy. Lijkt mij zelf niet handig, de kinderwagen was geen overbodige luxe.

Een tip voor zonnebrandcreme: koop creme van Mustela, factor 50. Deze is bij elke drogist/pharmacie in Frankrijk te koop en werkt echt perfect. Ik gebruik ook dagelijks (al  ruim een half jaar)  de Dagcreme van Mustela voor mijn dochter, die is echt heerlijk. Smeert goed uit en hydrateert fantastisch. Echt beide de moeite  waard om te kopen!  

Op haar lippen smeerde ik een beetje vaseline als we naar buiten gingen en bij  erge wind ook een beetje op haar wangen (over de zonnebrandcreme heen).

Al met al hebben we een heerlijke vakantie gehad. Nog een laatste tip: neem je babyfoon mee en check meteen de eerste dag tot hoever deze reikt. Wij konden elke middag om een uur of vier (als zij in bedje lag) een borrel gaan drinken in de apres-ski hut op de hoek, hahaha.

Ik wens jullie heel veel plezier!
 
Hoihoi,
Wij zijn naar Avoriaz geweest toen mijn dochtertje net 12 maanden was en hebben de driewieler thuis gelaten, omdat het vreselijk gedoe is om hem vooruit (achteruit gaat nog wel, maar is niet leuk) door te sneeuw te trekken--dat hadden we het jaar ervoor in Tignes ervaren, toen zij 2 maanden was.
Wij hebben voor Ella gewone winterschoentjes gekocht, want die moest ze later toch hebben--zoveel stapt een kindje van 12 maanden niet in diepe sneeuw, want dat kunnen ze niet--  en zij heeft in de slee gezeten en in de rugdrager. Als je geen sleetje hebt, kun je midden in het dorp even kijken bij de winkeltjes die zitten bij de balie waar je je skipas koopt (daar  is ook een draaimolen!).
Veel plezier.
Groetjes,
michelle
 
Ja ik ben net twee weken thuis.
Wij zijn met de kerst twee weken op wintersport geweest.
Het autorijden ging prima. Stoppen deden we niet vaker als zonder kind. Soms rijden we zelfs langer achterelkaar door omdat ie dan slaapt. Onze langste tijd was 3,5 uur.
Maar anders houd je gewoon 2,5 uur aan, en als ze slaapt net zolang totdat ze wakker is!
De kinderwagen is erg belangrijk hoor! (geen kleine buggy). Hij was prima te duwen, je moet alleen je banden van de wagen niet te hard opgepompd hebben.
Die skietjes voor onder de wagen zijn inderdaad erg makkelijk, maar waar ze te krijgen zijn, dat weet ik ook niet.
Een slee is te koud, voor eventjes is het niet erg, maar ze verkleumen erop!
Onze Maxel is nu 15 maanden oud en loopt gelukkig al een tijdje, maar ik neem aan dat jouw dochter nog niet loopt. Twee skipakjes is dan zeker aan te raden (ook ik had er twee, altijd een reserve) want als het nat is, dan is het niet fijn. Bij intersport kun je prachtige skipakjes kopen (35 euro). Die van prenatal nooit doen: ze zijn niet sneeuwbestendig! En anders in het land zelf kopen. Doe er ook een maillot onder, niet vergeten hoor! Anders geeft het koud op (ze zitten ook nog stil) Overigens heb ik zelf ook altijd een maillot of skiondergoed onder mijn skibroek.

Heel veel plezier!
 
Terug
Bovenaan