Op stap met baby 4 maanden

<p>Ik ga vaak met mijn zoontje de deur uit, maar dat is meestal lange wandelingen maken of een keer op de koffie bij opa&oma. Nu ga ik binnenkort met een vriendin en haar baby op stap. Waarschijnlijk heel raar, maar ik vind dit best spannend. Mijn zoontje is bijna 4 maanden en doet het hartstikke goed hoor, maar ik ben nog nooit met hem een tijdje weggeweest waarbij hij dan ook op een openbare plek gevoed moet worden (flesvoeding krijgt hij). Hoe pakken jullie dit aan? Nemen jullie een thermoskan mee en de hele luiertas? En blijven jullie lang weg? De ene keer slaapt hij namelijk goed in de reiswieg en de andere keer helemaal niet (nemen jullie je kindje dan ook mee in de reiswieg of in de maxi cosi?) Maar ik wil niet dat hij niet slaapt en dat ik dan met een chagrijnige baby zit. Ik ben best onzeker en moet het ook gewoon gaan ervaren en ga dat ook doen, maar enkele tips zou ik best fijn vinden hihi. </p>

Ik gaf nog borstvoeding toen mijn zoon 4 maanden was. Tegenwoordig krijgt hij fles en neem ik inderdaad een thermosfles mee met warm water. Zodat ik terplekke de melk kan maken. Vaak kun je bij horeca ook wel vragen om een beetje warm water. Desnoods tegen betaling, vind ik ook nooit zo erg. 
Als ik jou was zou ik de reiswieg nemen, maxicosi is een gekke houding en onnatuurlijk. Ze adviseren ook je kindje daar niet te lang in te laten
En als hij niet slaapt, tja jammer voor jullie denk ik dan. Als het niet gaat met je kindje dan gaat het gewoon niet. Dat is de verantwoordelijkheid die jij, als moeder zijnde, moet nemen vind ik. Zelf ga ik in zo’n geval altijd naar huis

Wij nemen inderdaad ook een thermosfles met heet water mee, en een fles met koud water. Is prima te doen. Nemen ook de luiertas mee. Omdat ik ook graag wil dat ons dochtertje (4 maanden oud) slaapt, nemen we dr slaapzak mee. Na het eten en spelen leggen we haar in de slaapzak in de reiswieg van de wagen, en dat gaat meestal prima. Veel plezier :)

Ik neem meestal een flesje koud water mee en vraag of ze die in het restaurant/café waar ik ga voeden (net zo gezellig om het op een plek te doen waar je lekket zit en zelf ook wat te drinken kan bestellen) even op willen warmen. Hier is nog nooit moeilijk over gedaan ;)
Het slapen moet je denk ik idd maar gewoon een keer proberen. Als hij echt van streek is kun je altijd besluiten naar huis te gaan. Misschien gaat het hartstikke goed!

Terug
Bovenaan