Op tijd of te laat? (Ovulatiepijn)

<p>Hi all! </p><p>Sinds een paar maanden willen wij voor een 2e kindje gaan. Ik voel mijn eisprong altijd duidelijk doordat ik een dag lang buikkrampen heb maar sinds deze maand besloten om clearblue ovulatietesten te gebruiken. </p><p>Gisterochtend stond ik op met de voor mij bekende buikkramp en had ik om 10:00 een positieve ovulatietest (na 6 dagen negatieve testen). Gisteren om 20:00 in de avond hadden wij pas tijd om te klussen en voelde ik de buikkrampen nog steeds maar wel minder hevig dan in de ochtend/middag.</p><p>Vanochtend waren de buikkrampen weg en heb ik nog eens een ovulatietest gedaan en deze was negatief. Ik heb dus maar 1 positieve ovulatietest gehad. In de bijsluiter lees ik dat als de test positief is je de eisprong binnen 12-24 uur kan verwachten maar ik had tijdens de test al buikkrampen en nu voel ik niks meer. </p><p>Zijn we dan nog op tijd geweest gisteravond of al te laat?? </p>
 
Volgens mij heeft je eitje na 12 uur nog de tijd om het zaadje te zoeken dus als je de piek toen had heb je op die dagen of er net na je eisprong. Denk dat je nog wel goed zit. Denk dat jou eitje nog aan het afwachten was
 
Ik voel sinds de bevalling van mijn oudste mijn eisprong ook goed. Een uur of 4-6 echt vervelende pijn, erger dan menstruatie. Ik ben nu zwanger van de tweede dmv IUI. 
In het ziekenhuis heb ik het toen wel over ovulatiepijn en timing gehad. Het lastige is dat artsen nog niet precies weten wat er nou gevoeld wordt. Dat het rondom de eisprong is, is duidelijk. Maar is het de laatste groeispurt? Is het het verwerken van wat vocht dat vrij komt bij de eisprong? Is het hormonaal? Ze weten het niet precies. En dat kan ook nog eens verschillend zijn van vrouw tot vrouw. Daarnaast voelt de ene vrouw een paar steken en heeft de ander de hele dag pijn. Er is dus geen pijl op te trekken of ovulatiepijn voor of na of tijdens de eisprong is. Enkel rondom. 
Ik persoonlijk had langzaam oplopende ovulatietesten. Een dag of 3 a 4 steeds iets donkerder. Dan in de avond een knaller, en de volgende ochtend negatief. De pijn was altijd die nacht of in de ochtend. 
Ik werd zo zenuwachtig over de timing daarvan. Want IUI krijg je bij een positieve ochtendtest (die ik zelden had) de ochtend erop. Dat zou voor mijn gevoel veels te laat zijn. 
De keer dat het raak was hebben we op de avond van de positieve test ook zelfinseminatie gedaan. (Penetratie is bij ons onmogelijk). Dat was voor de ovulatiepijn. En de IUI was temidden van de ovulatiepijn de volgende ochtend. Had gebeld toen de test opliep ipv afwachten tot ie positief was. Welke dan raak was, geen idee. Maar het hielp bij mij om de ovulatiepijn voor te zijn.
 
Hoi Lewis,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat het dan erg onzeker is geweest maar gelukkig was die timing wel goed! 
Wat veel informatie heb je gekregen en wat fijn dat je dit deelt! Had al zo'n vermoeden dat het een beetje onduidelijk is en nogal kan verschillen per persoon.. En je weet stiekem dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar het blijft toch in je hoofd spoken! En ja ik denk ook dat het beter is om de ovulatiepijn vóór te zijn maar fingers crossed.... :)
 
Terug
Bovenaan