Op vakantie met auto

Hallo allemaal,
Wij zijn van plan om over 2 weken op reis te gaan met de auto naar Oostenrijk met onze zoon van twee maanden. Nou krijg ik hierop veel negatief commentaar, omdat men het belachelijk vind om met zo'n jonge baby op reis te gaan. Ook mag hij niet zo lang in zijn autostoeltje zitten. Ik vind hier verder weinig info over, over wat wel en niet verantwoord is. We zijn van plan om 's nachts te rijden en om de 2 uur te stoppen om hem even zijn benen te laten strekken en evt te voeden (BV). WIj zien hier zelf helemaal niet tegenop en hij heeft echt een heel goed stoeltje waar hij altijd heerlijk in slaapt. Wie heeft hier ervaring mee en/of heeft tips, goede raad. Alvast hartelijk bedankt!!! Emily
 
Je zou hem in een kinderwagenbak op de achterbank kunnen zetten. Je hebt er een speciale band voor die over zijn buikje heen komt (prenatal?). En je kan de bak met een gordel vastleggen. Of het veilig is weet ik niet, maar hij kan gewoon liggen.
Je kan best met een baby van 2 maanden op reis. Alleen het lange zitten kan een probleem zijn. Je kan ook even vragen bij het consultatie bureau.
Of gaan vliegen.
 
Hoi Emily,

Wij rijden wwel vakre langere stukken met onze dochter in de auto. Dit komt doordat wij varen en vaak in Duitsland zijn of aan de andere kant van NL dan dat we moeten zijn. Wij stoppen om de ca 2.5 uur. Ik verschoon dan haar luier en geef Borstv. We gaan ook wel eens wat langer in een restaurant zitten. WE leggen haar dan op een bank zodat ze een beetje kan spartelen. Onze dochter is nu bijna 4 maanden. Maar dit deden we ook al eerder. Succes.
 
Terug
Bovenaan