Op vakantie met baby 7 mnd in Nederland

Hallo,
We zijn van plan deze zomer een midweek weg te gaan met onze baby van 7 maanden. Nu zijn we nog niet weggeweest en ik vroeg me af hoe andere ouders dat doen op vakantie. Blijven jullie dan gewoon bij het huisje hangen of gaan jullie ook nog echt dingen ondernemen? Ik heb het idee dat je niet heel veel kunt, omdat de kleine moet slapen/eten enz. Wij gaan met meerdere mensen en die hebben geen kinderen, dus ben bang dat het niet echt gaat werken dan.
Graag hoor ik hoe jullie vakantie met een baby eruit ziet.
groetjes
 
Onze dochter is bijna 8 weken en zijn afgelopen weekend naar center parcs geweest.
Van vrijdag t/m zondag. En het ging prima! We hebben 's morgens wat dingen ondernomen als wandelen, zwemmen zodat ze net als thuis in het campingbadje kon slapen.
En ook gewoon lekker gaan lunchen, haar flesje mee genomen en daarna in de wagen gelegd, ging goed!
Jullie kindje is natuurlijk al wat ouder en ligt niet meer in de wagen?! Maar in een buggy, kun je denk ook slaapstand doen?!

1 aug. gaan we nog een midweekje en dan is ze inmiddels 3,5 maand... ik denk dat we dan wat meer kunnen ondernemen, maar het is me niet tegen gevallen!
En als ze ook een keertje in de wagen slaapt ipv in bedje overdag, moet kunnen op vakantie...

Heb helaas nog geen ervaring met mensen op vakantie gaan die geen kinderen hebben... denk dat jullie beide gewoon moeten aanpassen.
Zij rekening houden met jullie kindje en jullie misschien een keertje thuis blijven als de kleine moet slapen ofzo.

Alvast succes ermee!!
 
Je kunt best dingen ondernemen, maar ik zou het bij 1 dagdeel houden, bijv. 's morgens en dan 's middags slapen of 's middags en dan 's morgens slapen en 's avonds vroeg naar bed.
Verder kun je om beurten mee met vrienden en misschien vindt een van hen het wel leuk om bij het huisje te blijven met de ander.
Ik zou niet vaker dan een dagdeel iets doen, want dan wordt je kind heel erg vervelend van moeheid en daar schiet niemand iets mee op. Jullie zullen ook naar je vrienden toe voor je kindje moeten opkomen en op tijd stoppen, je kindje kan dat niet zelf beslissen.
Het wordt vast leuk.
Groetjes,
mamma-van-een-jongetje-11mnd.
 
Wij deden het idd. zoals mamma-van-een-jongetje-11mnd het beschrijft. Of het ochtendslaapje in bed of het middagslaapje. En het andere slaapje in de wagen. Het ligt ook aan je kind of hij/zij makkelijk slaapt in de wagen.
En dan lekker de dingen doen die jullie leuk vinden. Voor je baby hoef je nog niet echt iets te gaan doen. Een half uurtje zwembad of de kinderboerderij is misschien leuk, maar verder kan zo'n kleintje nog niet echt iets.
Wij gaan ook regelmatig een weekend weg met stellen zonder kinderen en wat mij betreft hoeven zij geen rekening te houden met onze kinderen. Als zij op pad willen, moeten ze dat lekker doen. We eten dan wel altijd samen en brengen de avonden samen door.
 
Ik moest vorige week voor werk naar buitenland. Man en kind gingen mee.
Mijn zoontje is 5 maanden en heeft het super gedaan. bijslapen in buggy of draagzak. Wel hielden we het op 1 dagdeel activiteit en 1 dagdeel in bed slapen.
Hij nam gewoon zijn moment om ook in de buggy of draagzak te slapen...
Deze zomer gaan we camperen en nemen de fietsen en fietskar mee zodat we dan ook wat meer kunnen zien en doen. Wel met het zelfde principe als uitgangspunt: 1 dagdeel een activiteit. Bovendien is een travelcot een uitkomst!!! tentbedje die hanteerbaar mee te nemen is...
 
Hallo,

Heerlijk op vakantie met de kids. Wij doen ook altijd een dagdeel iets en dan meestal het middagslaapje in bed. Ons mannetje slaapt alleen nog 's morgens en 's middags dus dat is wel handig.

Als wij een midweek weggaan dan ondernemen we meestal de woensdag de hele dag iets. Ons meisje (3 jaar) die slaat haar middagslaapje dan gewoon over en ons mannetje die slaapt dan lekker in de wagen. Dat halen ze de dag erna dan wel weer in. Onze dochter is helemaal gek van zwemmen dus dat doen we dan meestal 's morgens. Het zwembad gaat pas om 10.00 uur open en dan heeft ons mannetje zijn eerste slaapje er alweer op zitten.
Denk dat je er voor jezelf niet te zeer een probleem van moet maken. Het is natuurlijk lastig als je de enige met kinderen bent. Maar als jij er gemakkelijk in bent maken anderen er ook vaak geen probleem van. Gewoon eerlijk en duidelijk zijn naar de rest toe. Je moet toch rekening houden met je kind.

Fijne vakantie!!
 
Onze dochter was 3 maanden toen we voor het eerst weg gingen. We gingen dan ook even zwemmen, of ergens wat drinken en namen haar fles mee. We zijn 1 dag naar een dierentuin gekregen. Heeft ze niks van meegekregen ze sliep de hele tijd. We hebben het geluk dat ons meisje overal slaapt.
Toen ze 4 maanden was zijn we met mn familie weg geweest. Af en toe paste er dan iemand op de kleine meid zodat we zelf ook wat konden doen. de kleine is mee naar een restaurant geweest, wezen zwemmen, wandelen, dagje Beekse Bergen. Ze vond het heerlijk, en wij ook :)

Fijne vakantie
 
Ik heb 2 meiden en kan zeggen wij doen de hele dag dingen al van jongs af aan de meiden sliepen en doen dat nu nog 4 en 3 jaar oud bij het zwembad en in de wagen noem maar op
Het is net wat je ze zelf went
 
Terug
Bovenaan