op vakantie met de auto

Hallo,
Wij gaan volgende week op vakantie naar mijn ouders in Zuid Frankrijk.Zij varen daar rond met hun boot en wij blijven daar twee weken bij hun op de boot.
Ons dochtertje is nu drie maanden oud.
We rijden met de auto, maar weten niet zo goed wat we moeten doen.
We willen het liefst 's nachts rijden,  we zouden dan af en toe even stoppen. Ons dochtertje zit dan ewel erg lang in de maxi cosi want de rit duurt ongeveer 11uur.
Of we rijden overdag en overnachten een keer ergens, maar dan maak je toch nog vijf uur op een dag en zit ze ook vijf uur in de maxi-cosi, met wat tussenstops natuurlijk.
We overwogen eerst om te gaan vliegen, maar dat is ook erg omslachtig i.v.m afstand vliegveld en bestemming.

Nou slapen we op een boot, maar daar is geen plaats voor een heel bedje of campingbedje. We denken eraan om haar te laten slapen in de reiswieg van de kinderwagen. Is dit wel goed of heeft iemand nog een ander idee?

Groetjes Sipkje
 
hi Sipke,

het is wel een eind rijden naar Frankrijk. het lijkt mij minder belastend als je 's nachts flink doorrijdt (geen warme dag en geen of minder huilen).

wij hebben met onze zoon (toen 2 maanden) ook bij mijn ouders op de boot geslapen. super ... lekker   dat lichte geschommel en de frisse lucht. hij sliep in de bak van de kinderwagen naast ons in bed (3 persoons ruimte). en overdag als we gingen varen, zat hij in de maxi cosi bij het stuur (zo'n beetje op het plateau waar alle kaarten en knopjes zitten).

het is vooral belangrijk in de Franse zomer om je kind uit de zon te houden, en goed in te smeren   met factor 40 of hoger.

Miep
 
Het is helemaal niet erg dat ze zolang in die maxicosi zitten hoor! Gewoon gaan rijden, ze vinden het vaak héérlijk en slapen veel meer en langer! Alleen maar een voordeel!
Ons zoontje was 8 weken toen hij meeging in de maxicosi, we konden echt lang doorrijden, ideaal!
Dus, als ze af en toe zo lang in de maxicosi zitten: geen probleem! Niet dagelijks doen natuurlijk.
 
Hallo,
ik vind dat wel vrij lang in de Maxi.
Waarom huur je geen Safetykit bij www.babyrent.nl?
Dat is een auto-reiswieg ipv stoeltje.
Dan kun je eens afwisselen.

Succes! Fenna
 
Terug
Bovenaan