op vakantie met de baby

<p>Hi dames,</p><p>wij willen op vakantie zo midden/ eind juni. Nu willen wij graag naar egypte.. mijn baby is dan 9 maand oud. Is dit verstandig?? Iemand ervaring mee? Ik wil haar anders wellicht een weekje bij me ouders laten maar ik weet niet of dat weer zo verstandig is? Me baby is eigenlijk nooit zonder mij geweest.. hooguit een paar uurtjes maar verder altijd bij mij! </p><p> </p><p>Graag tips! :)</p><p> </p>

Mijn baby is ook 9 maanden in de zomer. Wij gaan ook altijd graag wat verder weg, maar dit jaar hebben we gewoon een leuk huisje in Limburg gehuurd. We wonen zelf in Amsterdam. 
Onze overwegingen waren dat we niet willen vliegen met zo'n kleintje. Daar zitten zij echt niet op te wachten, en doe je dus alleen voor jezelf. Vliegen doen we wel weer als hij wat ouder is. 
Verder niet te heet, want wederom: dat doe je alleen voor jezelf. 
Tot slot wilden wij gewoon een weekje even ergens chillen met zijn drieën. We zijn nornaal wel van de actieve vakanties, maar we weten niet zo goed wat we nu kunnen verwachten. Vrienden met een kind zeiden: zie het gewoon alsof je een weekje ergens anders gaat leven, en dat je niks hoeft. Alles wat je extra doet is bonus. Daarvoor hoeven we niet naar verre oorden, dus gaan we naar Limburg. 
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit waren onze overwegingen. Geen oordeel trouwens over ouders die wel willen vliegen oid, wij hadden daar alleen niet zo'n zin in.

Ik zou niet zo snel naar Egypte gaan met een baby. Waarom niet gewoon een huisje in Nederland met alle voorzieningen en eens kijken hoe dat gaat.
Ik heb zelf wel echt mijn idee van vakantie vieren moeten aanpassen nu we kinderen hebben. En een week je baby achterlaten zou ik ook niet doen. Maar ben je niet al aan het werk tegen die tijd dat de baby sowieso al anderen gewend is? Anders kun je wellicht beginnen met een een nachtje uit logeren doen, eens kijken hoe dat gaat. 

Ik zou het niet zo snel doen, qua weer doe je het eerder voor jezelf en zeker als je aangeeft je kindje naar je ouders te brengen voor een week. 
Ik zou er nu voor een eerste vakantie als gezin lekker in de buurt blijven. En dan later een keer weer als partners een weekendje weg. 

Wij zijn vorig jaar met om 8 maanden oude baby naar Mallorca geweest. Alles ging super makkelijk wel de vliegtijden gunstig uitgezocht. Wanneer we gingen opstijgen met het vliegtuig borstvoeding gegeven ze is toen heerlijk in slaap gevallen 45 min en daarna alleen maar vrolijk geweest. 
Van te voren dachten we ze slaapt wel in de buggy savonds dan kunnen wij rustig eten maar dat was niet het geval, we hadden dus iedere avond een vroege zit?
wij zaten in een appartement dit was 1 hoog er op terug kijkend zou ik eerder een huisje doen zodat wanneer de kleine slaapt je niet op een balkon zit. Dit jaar gaan wij twee weken naar de glamping toe in Spanje en hebben wij een heerlijk huisje, wanneer zij slaapt kunnen wij even heerlijk in het zonnetje liggen zitten gezamenlijk. Overigens hadden wij bij beide vakantie zelf een auto gehuurd zodat je niet na de vlucht lang in een bus hoeft te zitten. 

Succes 

Als je naar een verdere bestemming gaat zou ik ook even naar vaccinaties kijken en of de baby die ook al mag hebben.
Egypte heb je volgens mij hepatits a vaccinatie nodig. 
Persoonlijke zou ik mijn kleintje nog niet bij opa en oma een week kunnen achterlaten. Zou me niet relaxed voelen en heimwee hebben 

Volgens mij is Egypte niet zon veilig land momenteel zou eerder Turkije of Spanje doen en Check inderdaad of je inentingen nodig hebt

Lekker op vakantie gaan met baby! Wij gingen met onze dochter van 10 mnd naar Turkije nu kiezen we ervoor om met dochter die inmiddeldan bijna 5 is en baby van 8 mnd naar mallorca te gaan. Dit ivm vliegtijden en warmte. Egypte is behoorlijk heet eind juni en vliegen is ook langer en vaak met 1x een tussenlanding..  Dit is wel iets waar je rekening mee moet houden ook qua eten en het snel even halen van baby spullen is dat daar toch net even lastiger. 
In Turkije zitten ontzettend veel zeer kind vriendelijke hotels zelfs met zwemluiers babyvoeding etc. (Ook is daar het personeel super lief tegen kleine kindjes)
En is Spanje/ mallorca is alles makkelijk verkrijgbaar.
Fijne vakantie.

Terug
Bovenaan