op vakantie met de kleine

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Eind april ben ik uitgerekend. Nu willen wij komende zomer graag met het vliegtuig naar Turkije, mijn schoonouders hebben daar een appartement met alles erop en eraan, dus we hoeven alleen een ticket te boeken.
We willen graag de maxi-cosi en de kinderwagen (incl reiswieg) meenemen, maar volgens de dame van het reisburo mogen we maar 1 van beiden meenemen. We hebben ze echter echt allebei nodig. We willen een chartervlucht boeken met Transavia. Met een lijnvlucht schijn je wel meer te mogen meenemen, maar dan moeten naam en geboortedatum van het kindje bekend zijn. Dan kunnen we dus pas in mei gaan boeken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lukt het echt niet om beide mee te krijgen. We hebben nu zoiets van we nemen het gewoon mee naar de luchthaven en dan gaan we net zo lang drammen tot het lukt, maar heeft iemand er ervaring mee of we dat ook echt voor elkaar gaan krijgen.

Alvast bedankt,

Groetjes Anna

Hai Anna,

Ik denk dat ze bedoelen dat je het niet alle 2 los het vliegtuig in mag meenemen? Wij hebben niet eerder de maxicosi meegenomen, maar wel de bugaboo. Die mocht ook niet los mee het vliegtuig in, maar we hebben een transporttas gekocht en hem daar in gedaan en op die manier kan je hem dan inchecken bij de bagage. We hebben de baby gewoon in een babybjorn vervoerd. Wil je de maxicosi ook echt meenemen? Wat je ook kunt doen is de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen klikken en alleen de bak inchecken, dan kan je het onderstel afgeven voordat je het vliegtuig in gaat. Ik heb dat wel veel zien gebeuren. Alleen zit je in het vliegtuig dan wel met die maxicosi opgezadeld.

Veel succes!

Groeten,

Anna V.

Hoi, wij zijn ook met 2 kleine kinderen op vakantie geweest. Met de Bugabu en de Quiny Zapp. Beiden mochten mee door 'de slurf' en daar werden ze het laadruim ingeladen. Wij hadden geen maxicosie mee. Maar als je beiden mee zou willen nemen, kan je misschien kijken of je de reiswieg kan inklappen/opvouwen? De reiswieg van de Bugabo kan je helemaal inklappen en bv. in je koffer doen.
Groetjes Anne (leuk..allemaal Anne, Anna...)

Misschien kun je de maxi-cosi in de kinderwagenbak zetten?

Succes!

Groetjes Anouk

Bedankt voor de reakties allemaal.
We hebben de tickets toch maar geboekt en gaan er nog maar eens even over nadenken hoe we het kunnen aanpakken.
Het idee is nu om de maxi cosi op het onderstel te klikken en dit dan bij de gate in te leveren en te proberen te reiswieg in te laten checken. Ze zullen ons toch niet  dwingen  iets achter te laten op de luchthaven of terug naar huis te gaan als we daar eenmaal staan?
We laten we koffers dan wel iets lichter, zodat we in totaal het gewicht niet overschrijden.
We willen de reiswieg erg graag meenemen, omdat de kleine daar dan tijdens de vakantie in kan slapen, maar het geeft ons ook de mogelijkheid de kleine in de wagen mee te nemen naar het zwembad of 's avonds naar een restaurantje ofzo. Hij/zij kan dan lekker slapen. Het lijkt me niet zo goed dat met de maxi cosi te doen.
Meer reakties/tips zijn trouwens van harte welkom.

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan