Op vakantie met je kleintje: tips?

Hoi dames,

In mei gaan wij met onze zoon van (dan) 7 maanden 2 weken naar een resort in Turkije. Best spannend, zo'n eerste keer op reis met je kleintje. Hebben jullie  slimme tips? Vooral op het gebied van:

- Buggy mee of toch nog de kinderwagen (zodat hij kan slapen als wij eten)? Lukt dat in het vliegtuig?
- Voeding: flessenwarmer of waterkokertje mee?
- In de zon: altijd shirtjes met lange mouwen aan?
- Andere handige dingen om mee te nemen?

Hoor het graag! Groetjes, Faye
 
Leuk! en spannend. Wij gaan in augustus dan is de kleine 6 maanden. Ik had als tip: je hebt die surfpakjes met rits ook in hele kleine maatjes, dan verbrand de kleine niet en hoef je alleen de onderarmen en gezicht in te smeren.
 
Goed insmeren, factor 50, en een petje op, ook in de schaduw. Als je een buggy hebt met een ligstand kan hij daar toch ook in slapen. Waterkoker of flessenwarmer kan toch allebei. Maakt mij niet zoveel uit. Ga je voor de hele week potjes meenemen?
 
- Kinderwagen of buggy... kan allebei in t vliegtuig (gaat toch het laadruim in) dus neem meewat je zelf t handigst vindt.
- Wat betreft flessenwarmer/waterkoker, denk aan n wereldstekker!
- Inderdaad smeren smeren smeren..en die surfpakjes zijn ideaal!
- Hou er rekening mee dat er wellicht niet om de hoek n supermarkt zit voor luiers Misschien voor de eerste 2 dg dus in je koffer doen?!
- Muggespulletje mee? / Klamboe? (of zitten er in Turkije geen muggen hihi)
- Een zwemband met zitje mee?  
- Probeer  n flesje in te plannen tijdens opstijgen/dalen i.v.m. de oortjes. Zuigen helpt tegen evt. pijn.

Nou dat was alles wat ik kon bedenken...

En o ja, hoef je niet mee te nemen natuurlijk, maar gebruik flessen water he?! En kijk uit met fruit daar, weet niet of je potjes geeft of rapley doet, maar als het gewassen is onder de kraan kan je kleintje (jijzelf ook) er goed ziek van worden

Fijne vakantie!! Maar dat zal vast wel lukken!
 
Hoi!

Ook wij spelen met de gedachten om naar Turkije te gaan, laat je nog even goed informeren over de vaccinaties! Volgens mij moeten de kindjes namelijk hun BMR prik gehad hebben voordat je die kant op gaat en volgens mij gelden daarvoor voor de jonge baby's nog wat regeltjes voor maar vraag dat even na op je consultatiebureau (erg belangrijk).
En verder, wij zijn toen onze zoon 6 maanden was ook lekker op vakantie geweest, wij vonden het persoonlijk zonde om de grote wandelwagen mee te nemen in het vliegtuig (ze zijn niet zo voorzichtig met de wagens en de wagens zij zo duur...) dus hebben wij zo'n paraplu buggy gekocht. Die mogen boven die (mits niet te zwaar en groot0 mee tot de gate (daarna gaan ze het ruim in) en dan loop je op de luchthaven niet met je kindje op de arm te slepen.
Inderdaad lekker wat laten drinken tijdens het stijgen en dalen, maar ook iets te eten werkt heel goed.
Misschien nog een idee om na te vragen of de luchtvaartmaatschappij waar jullie mee vliegen ook baby-wiegjes heeft (sommige hebben dat).
En potjes, neem wat vertrouwde dingen mee, het is soms even zoeken naar een super die ook potjes heeft.
Misschien heb je ook nog wat aan de tips op vliegenmetkinderen.nl

Hele fijne vakantie!
 
Ladies, dank voor alle tips!
Zo'n surfpakje ga ik inderdaad maar aanschaffen. Kan dat via Internet? Welke merken zijn goed?

Nog een andere vraag: gebruiken jullie altijd zwemluiers? Of kan een gewoon zwembroekje ook?

Groetjes, Faye
 
Hoi,

Ik laat mijn dochter altijd in een gewoon zwembroekje zwemmen. Ook in het zwembad. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over en hebben altijd een schepnetje bij de hand wanneer er in het water wordt gepoept....tjah blijft een baby. Die zwemluiers worden evengoed hartstikke nat en zwaar. Helemaal niet lekker voor je baby....

Veel plezier in Turkije!
 
Terug
Bovenaan